Verbouwing op kot

SylviaV
Topic Starter

Verbouwing op kot

#1 , 14 aug 2012 11:56

Deze zomer heeft mijn kotbaas besloten een nieuwe chauffage aan te leggen..
Zonder dit mij mede te delen en toen ik dan ook 19 juli op kot ging kijken om mijn fietssleutel te pakken, lag heel mijn kot overhoop..
Kon mijn fietssleutel dan ook niet vinden, alles stond op een andere plek!
Ik heb toen direct mijn kotbaas gesmst en zijn reactie was:
" Goeieavond X, ik heb de aannemer geinterpelleerd en gevraagd morgen vr de fietssleutel te kijken, ik nam aan dat hij deze week de badkamer zou renoveren en pas volgende week in de kamers moest zijn (normaliter max 1 dag per kamer), zodoende dat ik komend weekend ieder ging verwittigen. Contractueel mag ik deze werken uitvoeren. Er werden reeks gemeenschappelijke delen gerenoveerd zonder huurprijsverhoging. Zo ook nu de douchekamer. Excuses voor het ongemak. De aannemer zal normaliter jou nog bellen om zich te excuseren. Vriendelijke groet, X"

De aannemer heeft mij inderdaad de volgende dag direct gebeld en hij heeft uitgelegd wat ze aan het doen waren en beloofd alles netjes op te ruimen en een stukje muur opnieuw te schilderen.

Nu heeft de kotbaas vorig jaar ook al de keuken gerenoveerd en dat heeft hij ook gedaan zonder te zeggen.. opeens zat de deur gewoon op slot en was alles weggegooid wat er in de keuken stond, inclusief de spullen van een kotgenoot. Dus hij zegt wel dat hij ons ging verwittigen maar daar geloof ik niks van.. Ook de kabel hebben ze al eens verlegd op mijn kot zonder mij te verwittigen. De aannemer zei ook constant aan de telefoon: " je had er niet moeten zijn, we doen verbouwingen express in verlof, want dan zijn de studenten er niet"

Nu is mijn vraag: Kan dit allemaal zomaar? Ik heb nu niet op kot kunnen zitten deze zomer. En mijn tweede zit begint en ze zijn nog steeds bezig.
Ik moet toch kunnen leren/leven op mijn kot. Volgens mijn contract mogen ze verbouwingen doen zonder dat ik huurcompensatie mag vragen, maar moet dit dan niet binnen redelijke tijd zijn en in overleg?
Vorige keer dat ik er was waren ze al pintjes aan het drinken om 2 uur.
Heb ik echt geen recht op enige compensatie? Ik betaal wel heel de zomer door huur voor een kot dat ik niet kan gebruiken.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”