Huis te huur

Lenart
Topic Starter

Huis te huur

#1 , 28 jul 2012 12:05

Hello,
Heb mijn opzeg gegeven voor het huis waar ik woon, niks verkeerd daarmee !
Nu staat een advertentie op de site van het immokantoor met de foto van mijn open garage en mijn moto en nummerplaat.

Heb hen een mail gestuurd daar ik die vandaag niet telefonisch kon bereiken (alhoewel er op de site vermeld staat dat die daar tussen 10-12 open zijn) maar ondertussen blijft die foto te zien voor heel het weekend.

Ik vertrek vandaag nog op vakantie, dus heb ik gevraagd aan een vriend om dit op te volgen.

Dit is een zware inbreuk op mijn privacy dacht ik !

Graag uw mening daarover en wat zijn de verdere stappen.

Bedankt op voorhand.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Uchi

#2 , 02 aug 2012 17:37

Welke hinder ondervindt u bij het tentoonstellen van uw nummerplaat op een immo site?

JohnD

#3 , 02 aug 2012 17:54

Valt te betwisten of een ondervonden hinder noodzakelijk is voor om iets als een schending van de privacy te beschouwen. Ik raad de TS aan een klacht in te dienen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Turaki

#4 , 02 aug 2012 18:23

Google moest ook alle nummerplaten onleesbaar maken vanwege de privacy. Komt volgens mij op hetzelfde neer.

Vandebos

#5 , 03 aug 2012 10:56

Klopt, er is voldoende jurisprudentie voorhanden waarin werd geoordeeld dat de nood van de verhuurder om zijn pand te huur te kunnen stellen deze niet ontslaat van zijn plichten om de privacy van de bewoner maximaal te garanderen... Het plaatsen van een foto met daarop zeer duidelijk zichtbaar persoonlijke data (nummerplaten) gekoppeld aan een permanente locatie is een overtreding van dit principe.

Lenart
Topic Starter

#6 , 04 aug 2012 10:05

Bedankt voor al jullie reacties.
Mijn vriend heeft ook via de "contact" functie op hun website gevraagd om de foto te verwijderen .....
Zonder enige reactie op het opgegeven email adres en naam van de vriend in kwestie, hebben ze gewoon de gehele foto verwijderd,
dus wisten ze wel dat het verkeerd was.
Ben nog maar juist terug van vakantie en zal maandag nog persoonlijk contact opnemen met het immo kantoor.
Groeten.

Terug naar “Huren”