Huisbaas verandert slot van ingang appartement

cocohilde
Topic Starter

Huisbaas verandert slot van ingang appartement

#1 , 01 aug 2012 00:25

Huisbaas verbreekt onwettig huurcontract, maar ik ga akkoord en wil zo snel mogelijk vertrekken.
Ik probeer op 31 juli weg te zijn, maar door omstandigheden kan ik pas vertrekken op 2 augustus.
Het huurderssyndicaat brengt de huisbaas daarvan op de hoogte.
Op 31 juli om 21.30u wil ik nog enkele spullen op halen in het appartement, maar de huisbaas
heeft het slot van de hoofdingang veranderd en de andere bewoners opdracht gegeven mij niet binnen te laten.
Hij heeft tevens het appartement zonder mijn toestemming betreden.
Mijn domicilie is nog steeds op dit adres gevestigd.
Normalerwijze moest de huisbaas een opzegtermijn van 6 maanden respecteren en mij een schadevergoeding van 9 maanden betalen.
Ik heb slechts 1 maand nodig gehad om een ander appartement te zoeken en ik heb geen schadevergoeding geëist, ik heb ter compensatie in de maand juli de huur niet betaald.
Welke stappen kan ik nu ondernemen?
Kan ik een slotenmaker opbellen en op kosten van de huisbaas de deur laten openen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 01 aug 2012 08:49

U mag inderdaad op zijn kosten het slot laten openmaken. Daarnaast ook klacht indienen wegens huisvredebreuk met valse sleutel.

U heeft uw akkoord betreffende de huur van de maand juli toch op papier?

cocohilde
Topic Starter

#3 , 01 aug 2012 12:25

Ik heb op papier dat ik geen huur moet voor juli 2012. Ik belde om 21.30u politie om vastellingen te doen, vroeg ze een PV te maken dat ik niet binnenkon.
Niet mogelijk, is burgerlijke zaak. Bel naar huurderssyndicaat moet aan politie aangifte doen van diefstal slot, zodat ze een PV moeten maken. Ik ga nr politie
en vertel hun gebeurde, willen geen PV maken van diefstal slot. Wat nu?

Reclame

Vandebos

#4 , 01 aug 2012 12:36

Onderhoud met teamchef vragen, om namen verzoeken agenten die weigeren PV op te maken.

cocohilde
Topic Starter

#5 , 01 aug 2012 13:07

Ik ken de namen vd agenten. Teamchef die zegt dat ze niet in huurgeschillen kunnen tussenkomen.
Wanneer wordt de wet eens toegepast, huisbaas gaat in overtreding en als huurder kan je je rechten niet laten gelden omdat de
uitvoerende macht ingebreke blijft. Help!

Vandebos

#6 , 01 aug 2012 13:19

Huurbaas aangetekend in gebreke stellen wegens huisvredebreuk, Teruggave van uw bezittingen nog in het pand aanwezig vragen. Bij gebrek aan inwilliging vredegerecht inschakelen.

Wat politie betreft klacht deponeren bij comité P. Op 31/07 was het pand nog steeds uw woonst en is de politie verplicht huisvredebreuk vast te stellen en dienaangaande te reageren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 aug 2012 14:00

Poster heeft het waarschijnlijk verkeerd uitgelegd aan de politie. Ze had gewoon moeten zeggen dat er ingebroken is geworden in het appartement, en dan waren de agenten wel gekomen. Nu was het voor hen gewoon een twist tussen verhuurder en huurder.

cocohilde
Topic Starter

#8 , 02 aug 2012 14:08

De volgende ochtend ben ik opnieuw nr politiekantoor gegaan: ik heb aangifte gedaan van diefstal van slot zoals het huurderssyndicaat mij adviseerde. Agent wilde geen PV opstellen en enkel een melding.
Hij bleef hardnekkig volhouden dat huurgeschillen burgerzaken zijn en weigerde pertinent diefstal van slot te aanvaarden.

Xastheron

#9 , 03 aug 2012 12:39

naam + rang vragen, klacht indienen tegen bewuste agent. Is voor jou enkele minuten schrijfwerk en voor hem een pak lastiger dan het opstellen van de PV... Ga misschien volledigheidshalve langs een advocaat, die kan jou ondersteunen voor beide gevallen.

Terug naar “Huren”