Hallo ,
Ik huur een woning van een sociaal verhuurkantoor. Al bij de bezichtiging zag ik eigenlijk dat het niet allemaal ok was , maar had op dat ogenblik geen andere keuze.
Het begon al de eerste weken met elektrische schokken als ik het licht wou aanschakelen. Blijkt dat geen enkel stopcontact geaard is. En ik heb 4 kleine kinderen rondlopen.
Mijn ramen zijn allemaal enkel glas er komt tocht door langs alle spleten . Op de benedenverdieping kan ik alsook geen enkele raam openen , want ze zijn allemaal uit 1 stuk gemaakt , met vastgeroeste roostertjes bovenaan.
De keuken is heel vochtig met rotte ramen en deur.In de winter was het er -2 graden. Mijn olie was bevroren. Ook hier werd niets aan gedaan.
In mijn kelder staat constant ongeveer 20 cm ZWART water. ( ik denk niet dat dit grondwater kan zijn )Als ik de svk hierover belde , kreeg ik te horen dat ik mijn spullen maar wat hoger moest zetten. Nu met dit warme weer is de stank niet meer te verdragen. Het krioelt er van de muggen.De huisbaas is 1 maal alles komen leegpompen maar dit helpt natuurlijk niets en wil geen verdere hulp inschakelen.
In mijn waskot , is er een groot open waterreservoir ( was vroeger van een wasserij ) waar al het water van het dak eerst in terecht komt en daarna pas naar de riolering gaat.
Mijn badkamer is vochtig en het toilet plus douche lekt. Toilet is al vervangen maar blijft lekken.de kastjes en douchebak ed zijn allemaal rot vanonder tegen de muren zijn er van die plastieken latten die volgens mij enkel dienen om alles te verdoezelen.
Gisteren vond ik 3 kakkerlakken , en dit was voor mij de druppel. Ze kwamen door spleten van de kelder. Ik poets elke week heel grondig en laat nooit etensresten liggen . Volgende week zal ik de svk hierover aanspreken.
Mijn electriciteitsfactuur was in mijn vorige woning 170 euro , in deze woning zou ik 450 moeten betalen , wat toch wel erg veel is en toch wel blijk geeft dat de isolatie heel slecht is. Ik heb trouwens nooit iets van epc score gezien , en de boiler heeft ook geen keuring gekregen.
Ik vraag mij nu af wat ik van verdere stappen kan ondernemen. Ik denk niet dat dit voor mijn kinderen een gezonde situatie is; moet ik hier inspectie op af sturen en hoe is die procedure?
Soms denk ik dat ik overdrijf maar als ik alles op een rijtje zet denk ik van niet .
Kan iemand me wat raad geven misschien?
Alvast bedankt
Elke