Hallo iedereen,
Sinds 1 maart huren wij een huis.
Nu blijkt dat de huisbaas het pand te vroeg heeft verhuurd.
Daar hij het huis heeft gekocht met een klein beschrijf zijn er bepaalde voorwaarden aan verbonden.
- hij mag het huis niet verkopen of verhuren binnen de drie jaar, is dit juist?
Nu heeft hij een boete hangende van de belastingen van €36.000 beweerd hij omdat hij het verhuurd heeft binnen de 3 jaar.
Het huis is verhuurd via een immo kantoor (greenstar Brasschaat) Mag het immo een huis verhuren aan ons onder deze omstandigheden? konden zij dit niet weten? zij beweren dat ze van niets wisten, ook al heeft de huisbaas het huis gekocht van dezelfde immo.
Wij hebben het huis helemaal netjes gemaakt, opgekuist, alles geschilderd en bepaalde meubels gekocht die volgens beprekte afmetingen net passen enz...
Dit heeft ons allemaal veel geld gekost en veel werkuren.
Er moeten hier nog enkele zaken in orde gebracht worden, nu wonen wij hier nog geen 6 maanden en er is nog niets gebeurd.
Kan een verhuurder op zo een korte termijn zonder schadevergoeding ons er uitzetten na 6 maanden?
wij hebben een kind van 5 jaar en willen de afstand van thuis/school beperkt houden, mijn vrouw heeft geen rijbewijs.
wij zijn om dezelfde reden na 5jaar woonst bij onze vorige woonst ook al moeten verhuizen, en heben dit ook gemeld aan de verhuurder en immo dat het zeker niet de bedoeling is om het huis te verkopen of er zelf terug in te komen wonnen.
Ik hoor het hen nog zeggen nee nee...
Daar wij het financieel niet breed hebben kunnen wij ons op zo een korte periode niet nog eens een verhuis veroorloven.
huurovereenkomst getekend op 1 maart 2012
het huurcontract is geregistreerd.
Duur van het contract: 9 jaar
met dank wacht ik spannend af op een positief antwoord.
groetjes