verplicht foto's te laten maken bij verkoop appartement

cindydavid
Topic Starter

verplicht foto's te laten maken bij verkoop appartement

#1 , 14 jul 2012 00:32

Hallo,

Hier een paar vragen.
Wij huren sinds kort een appartement. Dit is maar tijdelijk tot onze bouw af is. Het gaat om een huis dat opgedeeld is in
2 appartementen van dezelfde eigenaar. Deze blok stond voor wij dit huurde al te koop via een notaris. Maar omdat ze het
niet verkocht krijgen willen ze een immobureau inschakelen. Nu willen ze hebben dat het immobureau foto's komt trekken van
het appertement.

Maar zijn wij verplicht foto's te laten komen maken van onze privacy en om deze dan op het internet te laten zetten??? Het gaat
tenslotten toch nog over onze privacy.

Dan zijn er van in het begin problemen met vanalles. Ze heeft zelf een plaatsbeschrijving gemaakt die ik zou moeten tekenen.
Er zijn zaken waar ik niet mee akkoord ga in de plaatbeschrijving en ze ging het aanpassen. Ik kreeg de plaatsbeschrijving
terug in de brievenbus maar de aanpassingen waren niet gebeurt. Toch schreef ze het op het briefje erbij.

Telt zo een plaatbeschrijving wel als ze deze zelf maakt? Ik ben toch niet verplicht die te tekenen als ik niet akkoord ga?

Dan waren er een paar lekken zoals als wij ons douche komt er water onder de douchekabine uit, water de drupt in onze living van het plafond als wij
ons boven (tis een duplex) aan het wassen zijn. Na veel aan te dringen zijn ze dan toch gekomen, en het probleem van de lek in het plafond is opgelost. De douche is ondertussen al aangepast geweest maar nog steeds komt er water onderuit. Ze willen er niets meer aan doen want een andere douche past niet en het is pas een nieuwe. De deuren van de douche vallen ons in onze nek als we ze open en dicht willen doen. Toch niet normaal.

Als er dingen moesten geregeld worden zoals die plaatbeschrijving bellen ze mij wel 10 keer op een dag. Ze vergeten zeker dat ne mens werken moet gaan. En als het hun niet aanstaat dat ik niet opneem komen ze maar te pas en te onpas aan de deur bellen en kloppen als ik niet open doe. (Gemerkt als ik in bad was) Een dag waren we met vrienden mee weg met hun auto dus mijne stond aan de deur, was ze weer aan de deur geweest en durfde ze mij wel een sms sturen dat het toch raar is dat ik niet open kwam doen want mijn auto stond er toch.

Kan dit allemaal zo maar? ik word gek van die.

Nu stuurde ze mij daarstraks een sms dat ze morgen met het immokantoor langs komen om 10uur. Ze vroeg niet past dit voor jullie of zijn jullie thuis. Ik antwoorde haar dat wij niet thuis zijn dan. Kreeg als antwoord dat ik dan maar de sleutel onder de mat moest steken dat ze binnen kon!!!! Toch niet normaal hé. Maar het ergste is dat ik weet dat ze nog een sleutel heeft liggen resever bij haar thuis als wij onze sleutel kwijt zouden geraken was haar uitleg.

Ook krijgen wij geen voorschotfacturen van het water. Zij maakt 1 keer per jaar een afrekening van mij en mijn onderbuur. Er staat maar 1 teller en daar kunnen wij niet bij. Dit was vroeger maar 1 huis en daar zijn 2 appartementen van gemaakt. Volgens mij is dit toch allemaal niet logisch.
Ben ik niet verplicht via de vlaamse watermaatschappij een contract te krijgen en voorschotfacturen aan hun rechtstreeks te betalen????

Tis ne hele boterham en ik weet zeker dat ik sevens nog op vragen ga komen, maar tis al een begin!
Alvast bedankt als je mij kunt helpen.
Groetjes cindy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 14 jul 2012 01:25

Ja, u moet foto's laten maken, u mag wel wat u niet wenst online te zien verplaatsen zodat het niet op de foto staat.

Neen, een PB niet door u ondertekent is niet geldig.

Neen, ze mogen u niet te pas en te onpas komen storen.

Neen, u hoeft ze niet binnen te laten, zelfs als u thuis bent, noch moet u de sleutel ergens achterlaten. Ook met een reservesleutel mag dit niet, dit is huisvredebreuk met valse sleutel. Oplossing hier is wel een ander slot steken.

Voorschotfacturen voor het water worden maar 3 a 4 maal per jaar doorgestuurd. Dat dit 1 maal per jaar wordt afgerekend is niet zo vreemd.

Stuur hen een AS waarin u uw opmerkingen betreffende de PB zet, en dat u hierover geen contact meer wenst tot deze in orde is. En dat u bij elk volgend contact klacht zal indienen wegens stalking. Dat u bereid bent om foto's te laten maken op (datum), en dat u graag heeft dat ze deze datum bevestigen. Dat u iedere maal dat ze zich toegang verschaffen terwijl u er niet bent klacht zal indienen wegens huisvredebreuk met valse sleutel.
U kan ook een lijst van de andere gebreken hierin opnemen, met de vraag om een datum af te spreken wanneer deze hersteld zullen worden.
Met vriendelijke groeten, en voor de goede orde ook met de gewone post.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jul 2012 11:37

Stel wel twee data voor

Reclame

cindydavid
Topic Starter

#4 , 14 jul 2012 22:53

@ turaki: bedantk voor het antwoord.
wat betrefd het water. Ik weet dat om de drie maanden normaal een voorschotfactuur komt voor het water. Maar dan moet je dus een
contract hebben met de watermaatschappij. Maar dat heb ik niet. Ik heb geen overnamecontract of dergelijke. De verhuurder zei dat ik
geen voorschotfacturen krijg dat ik wel bv 20euro per maand aan haar moest betalen maar dat zij zelf een afrekening maakt 1 keer per jaar.
Logisch is dat toch niet. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik dat aan de verhuurder moest betalen. Ik had altijd een contract met de watermaatschappij.

Vriendelijke groeten

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 14 jul 2012 22:58

Eén meter per gebouw komt veel voor. Het is dus zeker niet abnormaal!
Bij nieuwbouw is het weliswaar niet meer toegelaten sinds zeer kort.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Huren”