Vriend betaald geen huur...

ingeD
Topic Starter

Vriend betaald geen huur...

#1 , 13 jul 2012 02:32

Beste, ik verhuur appartementen. Zo heb ik ook een appartement verhuurd aan mijn ex-vriend, ook omdat hij een officieel domicilieadres moest hebben. Uiteraard werd de huurovereenkomst ook geregistreerd enz... Maar nu komt het, mijn vriend heeft echter nooit betaald. M.a.w. : hij heeft een dikke 3 jaar van mij geprofiteerd, en mij in de waan gelaten dat hij mij graag zag, maar toen puntje bij paaltje kwam, is daar niets van waar gebleken en is hij er zelfs met een ander vandaar gegaan. Eigenlijk werd ik dus al die tijd voorgelogen om er te kunnen wonen. Kan ik alsnog de huur vorderen? Heb ik een redelijke kans op slagen en bestaat hieromtrent enige wetgeving/rechtsspraak? En zo ja waar begin ik het beste? Alvast bedankt voor alles!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 13 jul 2012 06:54

Uw vriend heeft meer dan 3 jaar gratis gelogeerd als ik het goed begrijp. Het huurcontract werd geregistreerd, en U hebt nooit huur gevorderd. Als uw vriend beweert dat hij u de huur steeds contant betaald heeft staat u nergens. Ik denk niet dat u zelfs via een vrederechter na 3 jaar de volle huur nog kan recupereren. Er zal steeds een logisch vermoeden blijven dat u hem zijn huurverplichting kwijtschelde.

[tekst deels verwijderd:Vandebos]
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

ingeD
Topic Starter

#3 , 14 jul 2012 09:20

"...Als uw vriend beweert dat hij u de huur steeds contant betaald heeft staat u nergens..."
Is het niet zo dat alles wat je beweert je desgevallend voor de rechtbank ook moet kunnen hardmaken?

Reclame

JohnD

#4 , 14 jul 2012 10:26

Ik begrijp je redenering maar door het feit dat je gedurende 3 jaar zelf nooit een AS of wat dan ook kan aantonen dat je hem officieel in gebreke gesteld hebt, hoeft hij hier in het geval hij zou beweren dat hij zijn huur steeds contant betaald, geenszins te bewijzen dat dit zo is.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Huren”