begin juli zijn wij uit ons appartement getrokken omdat de eigenares de woning opnieuw gaat betrekken. Na het opmaken van de plaatsbeschrijving kreeg ik een factuur van 344 euro.
Een eerste gedeelte van deze factuur omvat de kosten van de plaatsbeschrijving, waarbij ik geen problemen heb om deze te betalen.
Een tweede gedeelte van deze factuur omvat een bedrag van 145 euro excl. btw die op de factuur omschreven wordt als "diverse dienstverlening in opdracht van huurder". In ons huurcontract omschrijven ze dit als de kosten voor de overdracht van de nutsvoorzieningen, opname meterstanden en de regeling/plaatsing van de huurwaarborg.
Een aantal dagen geleden belde nuon mij dat ze de meterstanden nog niet hadden doorgekregen, deze hebben we zelf dan maar doorgebeld.
Daarna heb ik naar het immokantoor gebeld met de vraag waar dit bedrag vandaan komt omdat ik een redelijk bedrag vond voor een papier wat opgestuurd wordt.
Ze gaven mij als antwoord dat dit ook het gesprek met de verhuurder aangaande de gemaakte schade omvatte evenals de briefwisseling met de eigenaar.
Is het wettelijk om ons de kosten van briefwisseling etc aan te rekenen bij opzeg door de verhuurder?