huisdieren

prisje
Topic Starter

huisdieren

#1 , 29 jun 2012 11:17

ik huur een appartement via een immo kantoor en de huisbaas woont onder mij.
wij willen al heel lang een poes in huis nemen,maar in ons contract staat dat dit niet mag.
hoe zit het nu eigenlijk met de wetgeving,de een zegt dat het wel mag en de andere niet.
ik had graag meer duidelijkheid.
groeten pris

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 29 jun 2012 11:49

Hier is geen wetgeving rond, enkel uitspraken van vrederechters. Deze zijn meestal wel in het voordeel van de huurders.

Vandebos

#3 , 29 jun 2012 11:52

Als je op dit forum zoekt kom je tientallen topics met deze vraag én het uitgebreide antwoord tegen.

Reclame

wonderingwhy

#4 , 29 jun 2012 18:43

De meeste huisbazen hebbben op zich niets tegen kleine huisdieren, zoals poezen.
Als je nu een Duitse Herder of zo in huis wil nemen...

In mijn huidig appartement mogen we in prinicpe ook geen huisdieren houden, desondanks hebben we toestemming gekregen om onze 2 katten te houden.

sloeberken

#5 , 02 jul 2012 12:32

Huisdieren behoren tot de prive levensfeer, ik zie geen enkel rechter dit verbieden als er geen overlast is. Denk niet dat een verhuurder de hoge kosten zal willen dragen voor een rechtzaak welke hij al voor 95% heeft verloren.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

eylis

#6 , 02 jul 2012 14:09

Anderszijds, denk er toch eens goed over na... Een kat die niet naar buiten kan en op een appartement moet leven krijgt regelmatig haar energie-opstoten...
als je net niet kijkt: eens goed in het behang gaan hangen en naar beneden schuiven....Gleurvlaggetjes uitzetten...
en bovenal: deurposten én plinten zijn fantastische krabpalen.
een hond kan je manieren leren...een kat doet wat ze wil.Je kan nà de huur wel nogal wat kosten hebben aan schade aan de woning.

Terug naar “Huren”