Verhuurder laat domicilie staan

dfh
Topic Starter

Verhuurder laat domicilie staan

#1 , 30 jun 2012 00:22

Sinds kort huur ik een huis van iemand die net gescheiden is.

Die persoon moet 2800 euro afbetalen per maand (allimentatie/schulden) en daarom verhuurd hij zijn huisje.

Toch wou hij zijn domicilie laten staan omdat hij een nieuwe vriendin had die een sociale lening had, en enkel kreeg als ze alleen woonde.

Nu vraag ik mij wel af of mijn contract wettelijk is en of hij zijn domicilie effectief wel mag laten staan.
Het is niet echt een probleem, maar ik ben bang dat de deurwaarders mijn spullen gaan weghalen als hij zijn schulden niet gaat betalen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 30 jun 2012 00:36

Indien veel schulden, en men de inboedel aanslaat, kan men uw inderdaad uw spullen meenemen.

Bovendien is dit domicilie-fraude.

Persoonlijk zou ik dit bij de gemeente laten weten, en vragen om een ambtelijke schrapping. Te veel risico's voor u.

dfh
Topic Starter

#3 , 30 jun 2012 17:48

Kunnen deurwaarders mijn spullen weghalen ookal staan ze op mijn naam? Ik heb een kaft met alle aankopen waarop duidelijk staat dat alles op mijn naam staat.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jun 2012 18:02

Deurwaarders houden daar totaal geen rekening mee .... moeten ze ook niet.
Verwittig uw wijkagent en laat deze de vaststelling doen deze zal de verhuurder ambtelijk schrappen. PS werkt de man? dan deze gegeven ZEKER ook aan kwartierinspecteur doorgeven alsmede zijn telefoonnummers.
Indien adres van vriendin gekend is kan kwartieragent aan collega aldaar vragen man aldaar ambtelijk in te schrijven.
Bestaat procedure voor.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 jun 2012 19:41

Kunnen deurwaarders mijn spullen weghalen ookal staan ze op mijn naam? Ik heb een kaft met alle aankopen waarop duidelijk staat dat alles op mijn naam staat.
Tenzij het om ORIGINELE fakturen gaat, waarop DUIDELIJK uw naam staat, ben je daar niets mee.
En dan nog kan de DW komen tijdens uw afwezigheid, en alles opladen. (ook uw map dus)
Je zal dan achteraf bij hem moeten gaan om alles terug te halen (voor zover je duidelijk kan bewijzen dat het uw spullen zijn). Je zal dan ook nog voor vervoer en mankracht moeten zorgen om alles terug bij u thuis te krijgen. Dat zal de DW dus niet doen.
Al bij al zal het u in ieder geval een pak geld en moeite kosten, die je best kan vermijden door de domicilie te laten schrappen.
Mogelijks kan je ook nog gestraft worden omdat je weet had van de domiciliefraude van uw verhuurder.

Terug naar “Huren”