opzegging huurcontract

kennethdrde
Topic Starter

opzegging huurcontract

#1 , 30 jun 2012 12:39

Geachte,

Omwille van een verhuis van Limburg naar Oost Vlaanderen, heb ik mijn appartement, die ik minder dan een jaar huurde opgezegd.

Nu heb ik via email laten weten dat ik deze wil opzeggen en de huisbaas heeft ook geantwoord dat ik de wettelijke opzegtermijn van 3 maanden moet respecteren, en ik dus tot september moet betalen... Wat ook normaal is omdat het in het contract staat.

Eerst wou hij het bedrag in 1 keer krijgen maar ik ben overeengekomen dat ik gewoon elke maand de huur betaal tot en met september.

Nu wou ik gisteren in het appartement gaan en tot mijn grote verbazing heeft de huisbaas het slot van het appartement veranderd en kan ik niet meer binnen, al mijn meubelen en een paar persoonlijke spullen staan daar nog in. Dit kan toch zomaar niet? Zelfs al heb ik geen recht meer om het appartement tijdens de opzegperiode te bezoeken, dan nog heb ik betaald voor juni en heb ik toch het recht om binnen te kunnen?

Ik vroeg mij af of dit zomaar kan en wat ik hier nu mee moet doen? Huurdersbond contacteren of een advocaat raadplegen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 30 jun 2012 12:49

U heeft het volledige genot over het pand tot het einde van de opzeg. Neem onmiddellijk contact op met uw verhuurder. In feite pleegt de verhuurder op dit ogenblik een correctioneel vervolgbaar misdrijf.

kennethdrde
Topic Starter

#3 , 30 jun 2012 12:55

Bedankt voor de reactie, dit heb ik nog nooit meegemaakt, dit maakt me zo kwaad.
Mede omdat huisbaas een respectabele functie heeft en hij bij het emailen dreigde met een advocaat als ik de huuropzeg niet zou betalen wat ik NOOIT betwist heb dus de dreiging onnodig was.

En nu houdt hij zich zelf niet aan de regels.

Mvg

Reclame

Fore

#4 , 30 jun 2012 15:23

huisvredebreuk met valse sleutel
poging tot diefstal
alle kosten die u maakt om terug in uw appartement te kunnen, kan u verhalen op de verhuurder.
Zeker klacht neerleggen bij de politie.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Terug naar “Huren”