Korte situatieschets : Mijn vriend en ik huren vanaf 1 juli een studio in een gebouw met meerdere appartementen/studio's. Eergisteren werd er een plaatsbeschrijving gehouden met de eigenaar van de studio en ikzelf. Op datzelfde moment kwam de aannemer de sleutels overdragen aan de eigenaar (6 exemplaren) welke ik allemaal kreeg van de eigenaar (eigenaar heeft dus geen sleutels in zijn bezit.) Nu moesten er blijkbaar nog enkele kleine werken gedaan worden in onze studio en enkele studio's boven ons en vroeg de aannemer of hij nog 1 sleutel in zijn bezit kon houden tot volgende week vrijdag. Dit leek mij geen probleem aangezien deze werken toch moesten uitgevoerd worden aangezien ze nog enkele aanpassingen moeten doen aan de instellingen van een ventilatiesysteem voor de hele blok van het appartementsgebouw. Ik vermoed dat ik dus niet de enige ben die een sleutel heeft afgegeven.
Nu vertelde de eigenares van de studio ons dat er vorige week enkele kranen en andere spullen waren verdwenen uit andere (onbewoonde) studio's langs en boven ons toen de aannemer hier nog afwerkingen aan het doen was. Hierdoor was zij dus niet zo opgezet met een sleutel aan de aannemer te geven. Zij heeft uiteindelijk toch toegezegd aangezien zij ook geen andere mogelijkheid zag en ze ondertekende een papier bij de aannemer dat ze een sleutel aan hun had afgegeven.
Nu gaan al onze spullen dus zondag naar onze nieuwe studio , maar nu ben ik bang dat er misschien ook enkele van onze spullen zouden kunnen gaan verdwijnen wanneer de aannemer de komende week nog wat werken moet komen doen. Ik vermoed eerlijk gezegd ook niet dat de aannemer kranen en dergelijke zou gaan stelen , maar er wonen uiteraard meerdere mensen in het gebouw en de hoofdingang is ook nog altijd toegankelijk voor iedereen ( zonder sleutel , er staan nog geen sloten op de gemeenschappelijke ingangen).
Nu vroeg ik mij eigenlijk af of het wel slim is om onze spullen nu zondag al te verhuizen met dit allemaal in het achterhoofd. Doe ik er misschien niet beter aan er gewoon voor te zorgen dat ik aanwezig ben wanneer ze deze aanpassingen komen uitvoeren ? Hoewel het ook niet altijd makkelijk is te gaan voorspellen wanneer ze nu precies gaan langskomen. Uiteraard betaal ik huur vanaf 1 juli en ik vind het een beetje jammer dan een week later te moeten gaan verhuizen om zeker te zijn dat mijn spullen niet zouden verdwijnen aangezien we normaal gezien al in April hadden moeten kunnen verhuizen (wat dus niet gelukt is aangezien de aannemer nog niet klaar was met de studio.)
Alvast bedankt!
[naam aannemer verwijderd: Vandebos]