Bezichtigingsrecht bij einde huur

Dagobert1966
Topic Starter

Bezichtigingsrecht bij einde huur

#1 , 28 jun 2012 08:37

Een paar kleine vraagjes hierover:
- bij het vaststellen van de 2 x 3 uren bezichtigingsrecht: gelden daar nog bepaalde regels (zoals dat een x 3uur in het weekend MOET? of 's avonds MOET?)
- is het gebruikelijk dat wij als huurders 1 of 2 dagen van tevoren op de hoogte worden gesteld dat er een bezichtiging komt?
- of moeten wij op die momenten ALTIJD aanwezig zijn omdat men onaangekondigd kan komen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jun 2012 09:17

Ofwel wordt u op voorhand op de hoogte gesteld
ofwel geeft u twee dagen op een in de week best 's avonds en de andere vb zaterdagmorgen.
Geef op wat voor u het beste is. Doe dit in een AS aan de verhuurder.
U hebt een redelijk voorstel gedaan en indien geen akkoord zal vrederechter beslissen .... met een redelijk voorstel is de kans klein dat deze iets anders zal voorstellen.

Dagobert1966
Topic Starter

#3 , 28 jun 2012 10:05

Hartelijk dank voor uw antwoord, maar het beantwoordt niet echt mijn vragen?
- gelden er bepaalde regels voor het bezichtigingsrecht?
- is het gebruikelijk dat wij als huurders 1 of 2 dagen van tevoren op de hoogte worden gesteld dat er een bezichtiging komt?
- of moeten wij op die momenten ALTIJD aanwezig zijn omdat men onaangekondigd kan komen?

Het lijkt mij nogal redelijk dat een bezoek op voorhand wordt aangekondigd? Of wordt er van mij verwacht maar keurig klaar te zitten, thuis, gedurende deze uren, zelfs als niemand langs wil komen?

EIgenlijk komt daar nog een vraag bij: wij wilden eigenlijk nog een weekje op vakantie .... hoe gaat dat?
Iemand anders de sleutel geven gaat moeilijk: buren net nieuw, vrienden en familie wonen niet in de buurt en moeten ook werken/kinderen ...

Reclame

Turaki

#4 , 28 jun 2012 10:20

Er zijn geen vaste regels, buiten dat u dit niet mag belemmeren.

Rechtspraak gaat in volgende richting: oftewel liggen er 2 momenten vast, en dient u dan altijd thuis te zijn, oftewel verwittigd men u op voorhand ( 2 à 3 dagen lijkt me redelijk), maar kan men altijd langs komen (na verwittiging natuurlijk, en niet op onredelijke momenten).

Als u op vakantie wil, is het aan u om maatregelen te treffen dat het de bezoeken kunnen doorgaan.

Terug naar “Huren”