Hoeveel kost betekenen vonnis?

dorientje2
Topic Starter

Hoeveel kost betekenen vonnis?

#1 , 21 jun 2012 18:04

Ik verhuur een appartement dat ik beslist had om te verhuren toen ik een huisje kocht. Ik dacht na een paar jaar is het toch afbetaald en daarna wordt de huur een mooi extra inkomen. Dacht ik, het is ellende geworden. De huurster betaalt al bijna 6 maanden niet meer en moest tegen de 20e een eerste afbetaling doen of het contract werd ontbonden. Ik heb een vonnis.

Ze heeft niet betaald en ik heb haar proberen te bereiken of ze nu uit eigen wil zal vetrekken of niet, helaas neemt ze haar telefoon niet op en geeft ze niet thuis (alweer). De dubbele afbetaling en onverwachte andere kosten heeft al zwaar op mijn budget gewogen de laatste maanden, waardoor ik zelfs besloten heb om een vakantie over te slaan deze zomer. Ik weet dat ik het vonnis nu moet laten betekenen door een gerechtsdeurwaarder, maar heb hier gelezen dat dit me tussen de 900 en 1500 euro gaat kosten! Moet ik dit onmiddellijk neertellen voor ik het vonnis wil laten betekenen, of eerst slechts een paar honderd euro voor het betekenen zelf en daarna pas de rest als ze niet vertrekt en ik toch moet doen uitzetten? Met andere woorden aan welke kost mag ik mij verwachten als ik volgende week langs ga bij een gerechtsdeurwaarder? Zucht ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Eddy009

#2 , 21 jun 2012 18:19

De betekening van het vonnis, met een bevel tot ontruiming van de woonst (wettelijk gezien krijgt uw ex-huurster na betekening 1 maand de tijd om de woonst vrijwillig te verlaten), kost circa 180.00 EUR.

Als zij de woonst "vrijwillig" verlaat, blijft het daarbij. Indien het een gedwongen uitdrijving wordt, kan dit inderdaad oplopen tot een 800 à 900 EUR ...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jun 2012 18:48

U legt toch beslag op haar meubels?
Heeft huurster een inkomen...loonbeslag?

Reclame

dorientje2
Topic Starter

#4 , 21 jun 2012 18:58

Het is me al een opluchting dat het me eerst maar om en bij de 180 euro zal kosten, en dan maar hopen dat zel zelf vertrekt!

Bij mijn verhuis heb ik nieuwe meubels gekocht en de oude laten staan. Ik verhuur dus bemeubeld en ze is haar werk kwijt. Dit grapje zal me duizenden euro's kosten!

Terug naar “Huren”