Verhuurder dreigt met niet te laten vertrekken

mireille1977
Topic Starter

Re: Verhuurder dreigt met niet te laten vertrekken

#16 , 19 jun 2012 11:00

Verwittig hem ook via dat aangetekend schrijven dat u hem op datum en uur verwacht voor de overhandiging van de sleutels en voor het opstellen van de uitgaande plaatsbeschrijving.
In het geval er een ingaande plaatsbeschrijving was.
PS is het contract geregistreerd?
lees deze brochure eens ( is de laatste versie)
http://justitie.belgium.be/nl/publicati ... -179698-64" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee het huur contract is niet geregistreerd. En er is ook geen plaats beschrijving gemaakt toen wij er in kwamen. Me verhuurder heeft zelf aangegeven dat hij geen rond gang wil door de woning bij de overdracht. Hij heeft ook te kennen gegeven dat wij de sleutels in z'n brievenbus moeten gooien. Maar die sturen wij per aangetekend op incl de laste stroom standen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 19 jun 2012 13:14

Dan kon u in feite vertrekken wanneer u wil

mireille1977
Topic Starter

#18 , 20 jun 2012 08:54

Dat hadden we geïnformeerd dat we konden vertrekken wanneer we wilde. Maar uit netheid en me verhuurder de kans te geven om een nieuwe huurder te zoeken hebben we dat zo gedaan. Achteraf hebben we daar natuurlijk spijt van.

Reclame

mireille1977
Topic Starter

#19 , 20 jun 2012 17:53

Ik begin nu toch wel bang te worden.

Me oudste dochter was vanmiddag alleen thuis en ik had een afspraak. Plots ging me telefoon het was me dochter die totaal overstuur was. Me verhuurder stond met een ladder door de ramen heen te kijken. Volgens me dochter was het echt om in de woning te kijken en heeft door alle ramen gekeken. Me oudste dochter heeft nog geschreeuwd tegen me verhuurder dat hij alsjeblieft weg kon gaan maar hij reageerde daar totaal niet op. Ik heb meteen de politie gebeld maar die beweren dat ze daar niks tegen kunnen doen omdat me verhuurder dat mag doen behalve in de avond uren. Ik heb totaal niks te verbergen maar het gaat mij om het principe. Mag me verhuurder dat ook echt doen??

Fore

#20 , 20 jun 2012 18:12

natuurlijk mag de verhuurder dat niet doen, lijkt me meer al op poging tot braak met inklimming
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Franciscus

#21 , 20 jun 2012 18:42

Verhuurder mag dat HELEMAAL niet doen is zo wie zo inbreuk op de privacy.
Het is wel zijn eigendom maar hij dient uw privacy respecteren. U hebt het volstrekte genot en hij mag dat niet verstoren.

Dat politie niets kan doen ....waar halen ze dat ... poging inbraak.
Met een ladder de woning van een ander betreden???
Binnengluren in de slaapkamer van een minderjarige ( uw dochter)... was die zich nu niet net in de slaapkamer?

Toch eens terug met de een verantwoordelijke bij de politie bellen.

mireille1977
Topic Starter

#22 , 21 jun 2012 09:00

Verhuurder mag dat HELEMAAL niet doen is zo wie zo inbreuk op de privacy.
Het is wel zijn eigendom maar hij dient uw privacy respecteren. U hebt het volstrekte genot en hij mag dat niet verstoren.

Dat politie niets kan doen ....waar halen ze dat ... poging inbraak.
Met een ladder de woning van een ander betreden???
Binnengluren in de slaapkamer van een minderjarige ( uw dochter)... was die zich nu niet net in de slaapkamer?

Toch eens terug met de een verantwoordelijke bij de politie bellen.
Kan ik dan niet beter aangifte te doen???

Vandebos

#23 , 21 jun 2012 10:37

Met getuigenis dochter. En eens opnieuw met de team-overste spreken die u eerder aan de lijn heeft gehad.

Franciscus

#24 , 21 jun 2012 10:59

UIteraard

Terug naar “Huren”