Nalatigheid verhuurder

saar17
Topic Starter

Nalatigheid verhuurder

#1 , 17 jun 2012 23:30

Hallo iedereen.

Ik huur een appartement in Antwerpen sinds 1 juni. Tijdens de bezichtiging waren de werken er nog in volle gang, waardoor er 'toevallig' tegen een muur in de slaapkamer een ladder en nog ander gerief stond. Na tekenen van het contract werd duidelijk dat er aan die muur een vochtplek 'toevallig' was gesignaleerd, maar dat het meteen ging worden in orde gebracht door de Kroatische aannemer. Die heeft daar wat wit spul opgestukadoord, maar ik vond dit al redelijk verdacht. Nu, twee weken later is de muur vol groene schimmel. De plint is volledig nat en vochtig, net als het stuk vloer in die hoek. Het is duidelijk opstijgend vocht, want de plekken breiden uit naar boven toe.
De verhuurder heb ik gecontacteerd maar die zit naar eigen zeggen in het buitenland... Het feit dat dit achtergehouden werd, vind ik op zich echt al ongelooflijk... Er zijn nog een aantal dingen waarover hij gelogen had en hij blijft maar beloven om het in orde te brengen, maar veel resultaat heb ik nog niet gezien. Wat zijn mijn rechten in deze situatie? Wat raden jullie mij aan om te doen? De staat van het appartement is nog niet opgemaakt. Is dit in mijn voordeel?
Alvast bedankt voor het advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jun 2012 11:29

Is de huurovereenkomst geregistreerd?
Dat er nog geen PB is opgemaakt is in uw voordeel als je het appartement verlaat. Ik zou dus zeker niet aandringen op het maken van een PB.
Als verhuurder ze pas opmaakt nadat je ingehuist bent en alles mooi geschilderd hebt mag je niet toelaten, tenzij duidelijk wordt vermeld welke werken jij hebt gedaan.
Voor die vochtplek kan je altijd naar de vrederechter trekken.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jun 2012 19:33

Verhuurder WEL met een AS (en een gewone brief) in kennis stellen van het vochtprobleem.
Termijn van antwoord voorzien.

Reclame

Terug naar “Huren”