huurappartement met aansluitende gedeelde garage

zenobios
Topic Starter

huurappartement met aansluitende gedeelde garage

#1 , 09 jun 2012 17:08

Mijn vriendin en ik zijn vandaag een huurappartement met aansluitende gedeelde garage gaan bekijken.
De garage moet gedeeld worden met de eigenaar van het gebouw.

De garage sluit rechtstreeks aan op het appartement, gescheiden door een niet massieve binnendeur met een simpel klavierslot.

Mijn vraag is ofdat de eigenaar kan verplicht worden om het appartement inbraakveilig af te schermen?
Ik zit niet in met de vertrouwenskwestie of de eigenaar via deze deur het appartement zou betreden, de simpele deur zorgt voor genoeg privacy.

Ik zit wel in met de mogelijkheid dat de eigenaar de garage verlaat met ongesloten buitendeur of garagepoort.
Op dat moment zit er tussen de buitenwereld en het appartement alleen maar een goedkope deur met een goedkoop slot.

Indringers kunnen zich dus gemakkelijk toegang tot het appartement verschaffen zonder sporen van braak achter te laten.
Daarnaast zou de deur intrappen ook geen enkel probleem zijn.

Ik denk hierbij direct aan problemen met de verzekering en de afhankelijkheid naar de eigenaar toe om je eigen goederen te beschermen.

De eigenaar hebben we nog niet gesproken, alleen het optredend immokantoor.
De eigenaar zou een heel meegaande en vredelievende meneer zijn, maar zo'n zaken zie ik toch liever ingedekt voordat we overgaan tot het tekenen van een contract.

Bedankt voor de info!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jun 2012 19:43

Mijn vraag is ofdat de eigenaar kan verplicht worden om het appartement inbraakveilig af te schermen?
!
Kortweg: neen Een eigenaar is niet verplicht het pand inbraakvrij te verhuren.
Van zodra er normale deuren met normale sloten zijn, is dit voldoende.
Gezien de eigenaar blijkbaar meegaand is, spreek hem ervan, en vraag of hij een andere stevirger deur met een driepuntsslot wil laten plaatsen, eventeuuel met een kleine tussenkomst van u.

zenobios
Topic Starter

#3 , 12 jun 2012 15:19

!
Kortweg: neen Een eigenaar is niet verplicht het pand inbraakvrij te verhuren.
Van zodra er normale deuren met normale sloten zijn, is dit voldoende.
Gezien de eigenaar blijkbaar meegaand is, spreek hem ervan, en vraag of hij een andere stevirger deur met een driepuntsslot wil laten plaatsen, eventeuuel met een kleine tussenkomst van u.
OK, bedankt.

Reclame

Terug naar “Huren”