verstopping gemeenschappelijke afvoer.

Edris
Topic Starter

verstopping gemeenschappelijke afvoer.

#1 , 03 jun 2012 11:12

Ik heb de verschillende topics hieromtrent al gelezen maar ik kan er niet echt aan uit wat ik nu precies zelf moet doen.

Situatie: 4 appartementen in 1 heel oud woonhuis (gerenoveerd) - 2 gelijkvloers met achterliggend terrasje of hoe je het wilt noemen met afvoerput. Waar deze naartoe gaat weet niemand hier. - 2 boven
ik woon in de linkse onder. Sinds 2 dagen had ik weer het probleem van water wat in de wc omhoog kwam, dus dacht het ligt wel aan mij. Product in alle sifons gekapt zoals ik regelmatig doe. (zo om de 8 weken toch al zeker)
3 dagen later blijft het water in de wc staan nok vol.
Deze morgen werd ik door het felle regengeluid wakker staat er 3cm in mijn terras. Deze ligt een kleine 10 cm lager als mijn appartement en 40 cm lager als de achterliggende garages waar ik via een deur van het terras kom. Ik huur daar geen van beide standplaatsen.
voor de rest is het terras 4m hoog ommuurd. Ne vergeetput gelijk ze hier al eens zeggen.

Nu heb ik al met een slang van een meter of 4 in dat putje van het terras geduwd. geen blokkage tegengekomen. Ondertussen is de afvoerpijp (van het dak en bovenliggend terras en afvoer bovenste appartementen) zich ook aan't vullen. ongeveer een meter boven het terras. Die komt daar ook blijkbaar op uit.
De putjes in de straten aan de voorzijde en aan de achterzijde (garage) zijn open en voeren het straatwater af.

Ben momenteel aan't wachten tot vriend hier is met een rioolmuis en het water maar via emmertjes uit die put aan't dragen.

Er komt ondertussen een beige/grijze nevel uit het putje en mengt zich met het water op het terras.
De blokkage is duidelijk niet meer op mijn deel of enkel door mij veroorzaakt.
Er staat ook water op het terras hier langs (daar woont een dronkaard en waarschijnlijk de veroorzaker van dit, dus tegen wanneer die wakker wordt heeft ie het water in zijn slaapkamer. als die al thuis is van 't café. Ben bij de bovenburen naar onder gaan kijken)

Wat moet ik nu doen? Ik ga echt niemand laten komen want daar heb ik geen centen voor. (zoals ik lees een 300€!!!)
is dit voor de verhuurders (3 verschillende voor dit gebouw)

dit is mijn eerste woonst en woon hier 3j zonder al te veel problemen.
Enkel een aardgasketel niet conform naar de norm. Herstelling bij groot defect laten doen 430€ (1 maand huur) want ik zat hier al 2j zonder warm water (lauw), geen verwarming afgelopen winter en ik had er genoeg van.
De verhuurder weigert om het geld terug te storten. Zegt dat dit bij het onderhoud hoort terwijl het onderhoud jaarlijks gebeurde zoals contractueel opgemaakt.

alvast bedankt en duim maar dat het ff stopt met regenen!!! :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jun 2012 11:43

Gezien de verschillende opeenvolgende verstoppingen, lijkt de oorzaak bij een deffekte of slecht aangelegde riool te liggen. Ook een overvolle septische put kan een mogelijkheid zijn.
Gezien de maatregelen die je al hebt ondernomen, lijkt de bal nu in het kamp van de verhuurders te liggen. Aan hen nu verdere opzoekingen te doen. Indien later blijkt dat de oorzaak toch bij u zou liggen kunnen ze alsnog deze kosten op u verhalen (of op de werkelijke veroorzaker)
Zorg er echter voor dat je tijdens de onderzoeken steeds terplaatse blijft, en neem voldoende foto's, of zet het op video. Zo kunne ze u achteraf niets op de mouw spelden, om toch de oorzaak bij u te kunnen leggen.

Edris
Topic Starter

#3 , 03 jun 2012 12:11

ja tijdens de onderzoeken zal moeilijk gaan. Ik zit met mijn werk en krijg geen vrij.
net rioolmuis in gestoken 25 meter vrije buis.
kzal de verhuurder maar eens bellen

Reclame

Terug naar “Huren”