Help beste mensen heb een groot probleem met de verhuurder

sloeberken
Topic Starter
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

Help beste mensen heb een groot probleem met de verhuurder

#1 , 09 mei 2012 17:00

Ik huur een woning gebouwd in 1955 van in 1997.
Doch begin jaren 2000 begon het reeds, ramen totaal versleten boven glas uitgevallen dit heeft meer dan drie jaar geduurd voor het hersteld geraakte.
In 2005 was de keuken die buiten het hoofd gebouw staat van 1.70m op 2m totaal onbruikbaar en tot heden nog niet s aan gedaan.
In 2006 daar ik toen niet verder wist heb ik een gerechtsdeurwaarder laten een exploot opmaken met foto’s en laten registreren kostprijs 160€.
De deurwaarder melde me dat dit niet kon omdat de elektriciteit totaal onveilig was, zeer oud verdeelkastje en zekeringen 6 in totaal van in 1955, nergens was er een aarding behalve in de keuken 380volt en aarding aan de waterleiding.
We huurde de woning met mini centrale verwarming doch reeds meer dan 10 jaar stuk, mazout ketel wilden ze niet laten keuren dus verwarmen met petrolium kacheltjes.
Reeds een lange tijd hebben we in de badkamer geen warm water ook niet in de keuken.
Reeds vele aangetekende brieven gestuurd zonder resultaat.
Op 12 juni 2011 heeft er een verzoening geweest op het vredegerecht zonder resultaat.
In februari 2012 heb ik dan een advocaat de opdracht gegeven dit voor het vredegerecht te brengen.
Eerst stelt mijn advocaat voor om een bezoek met beide partijen in onze woning om zo een overeenkomst te bekomen zonder resultaat, dan heeft mijn advocaat nog een een uitstel van 2 weken aan de verhuurder zonder resultaat, dan stelt mijn advocaat voor dat de vrederechter met een expert de woning komt bekijken met als resultaat dat het verslag van die expert totaal onvolledig is en zijn raming van tijd voor de herstelling op 6 maand schat en hij schrijft er bij dat ik daan niet in de woning kan blijven.
Aan het woon en slaap gedeelte is er niks mis, dus vraag ik me af of die expert wel het recht heeft dit in zijn verslag te zetten kostprijs expert 189€ door mij te betalen.
Nu door ik een beetje boos was tegen mijn advocaat en ik zij dat het verslag van de expert totaal onbruikbaar was daar er de helft onbrakzegt hij gewoon dat hij niet verder doet en stuurt hij mij zijn rekening van een totaal van 1286€
Wat kan ik nu doen zonder advocaat en kan de verhuurder me er gewoon uitzetten.
Ook mijn huurwaarborg is nooit op een rekening gezet door de huisbaas.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Huurster84
Berichten: 10

#2 , 09 mei 2012 17:33

Onmiddelijk naar de huurderbond aan ( als je niet bent aangesloten is dit geen probleem je gewoon lid maken kost geloof ik 20€ lidgeld voor een jaar
en desnoods gaan zij voor de rechtbank met je probleem ook want alle zaken lijken mij zeer ernstig ! ook zou ik wachten met de advocaat zijn factuur te betalen hij heeft niks betekend voor je dus waarom zou je dan betalen voor onbewezen diensten !! ga maar vlug naar de huurdersbond ! openingsuren en dergelijk kan je vinden in jouw provincie gewoon via google huurdersbond intikken

sloeberken
Topic Starter
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 09 mei 2012 17:36

Ik ben er geweest maar door het feit dat de rechtzaak loopt kunnen ze niets doen lidgeld 15€ per jaar
Mijn huurcontact is ook ongeldig geen adres en naam en niet geregistreerd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 09 mei 2012 18:40

Deze link(en) al eens lezen.
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vlaanderen.be/servlet/Satell ... ijn%2FView" onclick="window.open(this.href);return false;

Expert aangeduid door de rechtbank?
Waarom kwaad worden op uw advocaat die doet wat u vraagt?

Hebt u door de bouwdienst van uw gemeente een controle laten doen van de woning.
Wat voor type contract hebt u. Is het geregistreerd?

Kijk op deze site er zijn een aantal postings waar wordt uitgelegd wat je moet/kan doen.
oa
http://www.juridischforum.be/forum/view ... ar#p198910" onclick="window.open(this.href);return false;
loop gewoon in deze rubriek eens de postings af.

sloeberken
Topic Starter
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 09 mei 2012 19:42

Mijn huurcontact is nooit geregistreerd en door enkel mijn echtgenote ondertekent en geen enkele naam of adres op de vrederechter zegt dat het contact ongeldig is.
Mijn advocaat wil niet doen wat ik vraag, dat is het probleem dit is zijn antwoord.
Geachte,

Ik heb steeds getracht om U in de mate van het mogelijke te helpen (ik heb immers veel begrip voor Uw situatie) , doch de eisen dienen redelijk te
blijven : de vaststellingen van de Vrederechter en expert gaan betwisten of zelfs stellen dat er valsheden zijn, is niet meer ernstig.
U kan er zich blijkbaar niet bij neerleggen dat het noodzakelijk is om te verhuizen als er aanzienlijke werken dienen uitgevoerd te worden.
Indien U wenst kan U het dossier afgehalen op mijn kantoor, na telefonische afspraak en na vereffening van mijn bijgaande staat van kosten en ereloon.

Mvg

Eric ******

Heb enkel gevraagd de rechtbank te vragen dat het verslag van de expert onvolledig is buitenramen rot, nergens een aarding, plafond in glas van de keuken staat op instorten, achtergevel afvoorbuis regenwarter stuk staat er niet in. Ook vraag ik dat hij zou vragen aan de vrederechter dat de verhuurder de herstellingen direct en op een aanneemlijke tijd herstelt, huurvermindering en door de vele jaren dat we alles moeten ontberen geen verwarming, zeer onveilige elektriciteit, geen bruikbare keuken en geen warm water in de badkamer een billijke schadevergoeding en daar wil hij niet in meegaan.

heb reeds alles wat ik kan vinden op internet gelezen ook die linken, maar onze woning onbewoonbaar laten verklaren dan moet ik verhuizen in ben 66 jaar ik woon hier al 15 jaar dicht bij onze kinderen en kleinkinderen, ook zou ik dan mijn grote hobby moeten opgeven omdat ik nogal veel kippen heb, dit is voor mij een nederlaag en dit wil de verhuurder dat we verhuizen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Turaki
Berichten: 6870

#6 , 09 mei 2012 19:52

Onmiddelijk naar de huurderbond aan ( als je niet bent aangesloten is dit geen probleem je gewoon lid maken kost geloof ik 20€ lidgeld voor een jaar
en desnoods gaan zij voor de rechtbank met je probleem ook want alle zaken lijken mij zeer ernstig ! ook zou ik wachten met de advocaat zijn factuur te betalen hij heeft niks betekend voor je dus waarom zou je dan betalen voor onbewezen diensten !! ga maar vlug naar de huurdersbond ! openingsuren en dergelijk kan je vinden in jouw provincie gewoon via google huurdersbond intikken
Goede raad! Advocaat niet betalen!

Serieus, wil u iemand, die perfect de wettelijke stappen weet om betaling af te dwingen, niet betalen zonder bewijsstukken dat die zijn werk niet gedaan heeft?
Doe maar, het zal u het veelvoudige kosten van het ereloon dat die nu vraagt.

pukje
Berichten: 567

#7 , 09 mei 2012 20:01

Dit is een niet oplosbaar probleem
woning moet hersteld worden
tijdens herstelling kan u niet blijven wonen.
u wilt niet weg dus herstel niet mogelijk

U moet A of B zeggen
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

Franciscus
Berichten: 38739

#8 , 09 mei 2012 21:54

Dus de vrederechter is eveneens ter plaatse geweest?

sloeberken
Topic Starter
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 09 mei 2012 23:50

Ja de vrederechter is ter plaatse geweest.
Beste pukje onze woon en slaapgedeelte is niks mis mee, dus waarom zou ik dan moeten verhuizen.
Zijn de ramen op de benedenverdieping hebben sinds ik hier van 1997 woon geen verf gezien, de keuken die volledig buiten het hoofd gebouw bevind, de waterleiding naar badkamer is verstopt en geen druk, hier ligt overal centrale verwarming maar de brander onbreekt, een waterafvoerbuis van de dakgoot defect, is enkel voor de elektriciteit dat ze in het woongedeelte moeten zijn.
Ik kan moeilijk aannemen als een huisbaas jaren zijn huis laat verkommeren dit kan aanleiding geven om ons te doen verhuizen.
Op 14 december krijg ik een aangekende brief dat ze de huur opzeggen wegens herstellingen, op 19 december schrijf ik een aangetekende brief terug dat ze me de nodige documenten mij moeten laten geworden, heb er nooit nog niets van gehoord.
Heb een dossier samen gestelt van 27 pagina's met de nodige foto's en uitleg, heb dit naar Minister Freya Van Den Bossche, Annemie Turtelboom, procureur des Konings en naar de koning zelf gestuurd deze week. Nu even afwachten of er iemand reageerd.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 10 mei 2012 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Turaki
Berichten: 6870

#10 , 10 mei 2012 07:24

Indien kosten 30% van de waarde bepalen, of indien onbewoonbaar verklaard, kan u daar niet blijven wonen. Daar kan niemand iets aan veranderen.

Terug naar “Huren”