Rookmelders in huurwoningen en appartementen

mava105
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Rookmelders in huurwoningen en appartementen

#1 , 04 mei 2012 11:23

Vanaf begin volgend jaar worden verhuurders van woningen en appartementen verplicht een rookmelder te installeren. Het onderhoud ervan is ten laste van de huurders.
Weer een kost, hoe klein en gering ook, op de rug van de verhuurder.
Het enige onderhoud aan een dergelijk toestel is het tijdig vervangen van de batterij. Hoe kan een verhuurder nu kontroleren of er een batterij in steekt die nog voldoende lang meegaat?
Ik zie het zo al voor me: een nieuwe huurder betrekt het pand, en na één (1) maand begint het toestel een waarschuwingstoon uit te sturen om erop te wijzen dat de batterij bijna leeg is. Die huurder hangt zo aan de telefoon om een nieuwe batterij van de verhuurder te vragen.
Of men zou in de nieuwe huurovereenkomsten een artikel moeten zetten dat de huurder verplicht wordt bij het verlaten van het pand een nieuwe batterij, in een nog gesloten verpakking, aan de verhuurder te overhandigen.
Voor wanneer de verplichting ook nog het WC papier voor de huurder te leveren? :mrgreen:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 mei 2012 12:33

Voor wanneer de verplichting ook nog het WC papier voor de huurder te leveren?
Meteen een automatische melder op de wc papier houder laten plaatsen die alarm geeft wanneer de huurder zonder papier op het toilet zit.

Staat er in die wet ook een verplichting om rookmelders te plaatsen in de gemeenschappelijke gangen van appartementsgebouwen?

En dan kunnen de gasmelders in een volgende stap verplicht worden....
eigenlijk nuttiger dan rookmelders aangezien men rook kan zien maar gas niet...
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Fore

#3 , 04 mei 2012 16:14

Voor wanneer de verplichting ook nog het WC papier voor de huurder te leveren?
Meteen een automatische melder op de wc papier houder laten plaatsen die alarm geeft wanneer de huurder zonder papier op het toilet zit.

Staat er in die wet ook een verplichting om rookmelders te plaatsen in de gemeenschappelijke gangen van appartementsgebouwen?

En dan kunnen de gasmelders in een volgende stap verplicht worden....
eigenlijk nuttiger dan rookmelders aangezien men rook kan zien maar gas niet...
gassen kunnen ook makkelijk gemeten worden
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

Vandebos

#4 , 04 mei 2012 20:40

De huurder die me een achttal jaar geleden belde om boos te vragen wanneer ik nu eidelijk de lamp in inkomhal ging komen vervangen en de vensters wassen begint meer en meer op een visionair iemand te lijken....

Voor mij geen probleem, maar de huurprijs zal het weerspiegelen.

Terug naar “Huren”