Hallo iedereen,
onderstaande gaat over een 3/6/9 huurcontract dat geregistreerd werd.
Hieronder mijn vraagjes:
1) Ik ben vóór 3 jaar vertrokken. Met de verhuurder is afgesproken dat ik 1 maand schadevergoeding betaal tenzij ik zelf een nieuwe huurder vind die door hem goedgekeurd wordt. Ik heb +- 8 kandidaten doorgestuurd en er zelf 5 "geweigerd" omdat ze geen werk hadden en toch op voorhand zouden geweigerd worden. Nu blijkt dat de verhuurder elke kandidaat die geen volbloed vlaming is weigert. Kan dit grond zijn om toch mijn 1 maand schadevergoeding terug te eisen ? Het appartement ligt in een migrantenbuurt.
2) Die regels van schadevergoedingen, gaat dat over de maand waarin het contract gestart werd, of de huidige geîndexeerde huurprijs ? En gaat dat over de huurprijs van het gebouw of huurprijs + gemeenschappelijke kosten ?
3) De boiler begon ooit onderaan te lekken. De technieker (die ik betaald heb) zei dat er bij de installatie een 'mof' of dergelijke vergeten werd door de huisbaas. Op de factuur heeft de technieker als oorzaak geschreven: "Boiler werkt goed, probleem met koppeling onderaan. Geen mof gestoken: messing en ijzer => Te doen!" De huisbaas heeft toen een mof komen steken. Heb ik recht op de terugbetaling van die technieker ?
Alvast hartelijk bedankt. Ik heb zelf ook al zitten zoeken en heb veel antwoorden gevonden op mijn vragen, maar bovenstaande vond ik nog nergens terug.
Vriendelijke groeten,
Digits