Mag je het huis verven en behangen naar eigen smaak?

Lisa2011
Topic Starter

Mag je het huis verven en behangen naar eigen smaak?

#1 , 30 apr 2012 23:24

Ik vroeg me af of je een gehuurd huis mag verven en behangen naar eigen smaak als er niks in het huurcontract over staat?
Het is namelijk zo dat ze door het hele huis de muren hebben afgewerkt met houten planken, nu willen wij deze wit verven.
Tijdens het tekenen van het contract werd gezegd dat dit gedaan mocht worden maar we hebben dit niet schriftelijk gedaan.
Er staat niks in het contract hierover overigens maar vroeg het me even af zodat ze mochten wij er over een aantal jaren uitgaan ze hier niet over kunnen klagen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 30 apr 2012 23:28

Wat staat er over die muren in de PB?

Lisa2011
Topic Starter

#3 , 30 apr 2012 23:30

Er staat niks over die muren in het PB.
Er staat alleen in welke aparaten er aanwezig zijn.
Het is ook een PB wat ze zelf hebben opgesteld het is handgeschreven in het contract vermeld.

Reclame

Turaki

#4 , 30 apr 2012 23:35

Indien er niets in het contract staat betreffende de kleur van muren en eventueel behang, en dit is ook niet beschreven in de PB, dan doet u wat u wil. De verhuurder zal moeilijk kunnen bewijzen dat die muren ongeverfd waren.

Lisa2011
Topic Starter

#5 , 30 apr 2012 23:36

OK vriendelijk bedankt! dan kunnen we het naar smaak verven en behangen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 mei 2012 12:33

De verhuurder zal moeilijk kunnen bewijzen dat die muren ongeverfd waren.
Tenzij hij over foto's beschikt die het tegendeel bewijzen.
Voor alle veiligheid zou ik door verhuurder toch een klein briefje laten ondertekenen waarin hij zijn akkoord geeft.
Het is een hels karwei om naderhand alle verf terug van die houten plachetten te halen.

Terug naar “Huren”