bestemming gehuurde goed

huurster
Topic Starter

bestemming gehuurde goed

#1 , 29 apr 2012 13:39

In het 3jaarscontract dat ik ondertekende, wordt gezegd dat het eigendom wordt verhuurd als woongelegenheid en is bestemd als hoofdverblijfplaats voor de huurder en zijn familie. Het goed zal betrokken worden door maximaal 2 personen. De huurder mag de bestemming van het gehuurde goed niet veranderen zonder de schriftelijke en voorafgaandelijke toestemming van de verhuurder. Nadien wordt in het standaard huurcontract de keuze gegegeven een paragraaf A of B te schrappen, betreffende het is A verboden of B toegelaten een deel van het appartement te bestemmen voor de uitoefening van beroepsactiviteiten, activiteiten die vallen onder de toepassing van de wet op de handelshuur zijn in ieder geval verboden. Geen van beide paragrafen is geschrapt. Betekent dit dat het, gezien geen bepaling werd gekozen, automatisch wel is toegestaan een deel als bureau te bestemmen en op die manier in te brengen?

NB na ondertekenen van dit contract, heeft de verhuurder enkele weken nadien mijn versie opgevraagd 'voor registratie', en wijzigingen doorgevoerd, paragraaf B geschrapt, en ook andere aanpassingen omtrent opzegvergoeding gemaakt, naar eigen zeggen en schrijven op advies van de registratiedienst, en alleen zelf geparaffeerd. Ik heb een kopie van de originele getekende versie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 29 apr 2012 13:48

Zolang het tweede (nieuwe) kontrakt niet op rechtsgeldige wijze door beide partijen is ondertekend blijft het eerste kontrakt van kracht!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

huurster
Topic Starter

#3 , 29 apr 2012 13:58

thx.
vraag is wel: geen bepaling wil zeggen toegestaan? ik vermoed van wel?

Reclame

roharro

#4 , 29 apr 2012 14:04

thx.
vraag is wel: geen bepaling wil zeggen toegestaan? ik vermoed van wel?
Als dat niet verboden is dan mag dat.
Maar in dit geval mag het niet omdat het kontrakt niet rechtsgeldig door beide partijen is ondertekend.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos

#5 , 29 apr 2012 14:54

Verhuurder aangetekend in gebreke stellen wegens eenzijdig wijzigen van contractuele bepalingen en deze nadien door een registratiekantoor frauduleus te laten valideren met uw handtekening. Verhuurder aangetekend tien kalenderdagen na kennisname geven om dit ongedaan te maken. Verhuurder verwittigen dat bij gebrek aan bewijs van deze stappen binnen de gestelde periode u klacht wegens schriftvervalsing en fraude zal neerleggen met burgerlijke partijstelling om via de corectionele rechtbank, los van strafrechterlijke vervolging, een annulatie van de wijzigingen te bekomen.

Sluit af met "enkel voor de goede orde en om kennisname te garanderen wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post bezorgd."

Terug naar “Huren”