Zou je nog van kunnen opkijken wat voor mensen vuil en slordig zijn in hun privé.Dat vind ik wel erg verregaand!Ik ga ook kijken of hun wagen proper ligt (zowel exterieur als interieur). Zijn hun schoenen proper? Is de correspondentie verkreukt, zit het in een mapje? Hebben ze een verzorgt gebit? Vegen ze automatisch hun schoenen aan de mat als ze ergens binnenkomen enz... Een loonstrookje zegt weinig over de mensen, Probeer ook op andere verklikkers te letten en op lichaamstaal. Dit kan meer opbrengen dan ... een loonstrookje. Observeer potentiële huurders.
Heb ooit, in mijn funktie van gebouwenbeheerder bij mijn werkgever, een villa moeten aankopen, in de buurt van Waterloo, voor de nieuwe CEO. Toen hij al was ingehuist met echtegenote en 2 tienerdochters, moest ik langskomen voor het opvragen van bestekken van de binnenschilderwerken die hij wou dat werden uitvoeren. Bij mijn aankomst in de villa, stonden echtgenote en de dochters klaar om te gaan tenissen. Ze zegden me dat ik wel wist wat ik moest doen, en dat ik bij mijn vetrek de deur maar achter mij moest toetrekken.
Ik had dus vrije toegang tot alle kamers en vertrekken van het huis.
Wat ik daar gezien heb grensde soms aan het ongelooflijke.
De CEO liet er altijd netjes en goed afgeborsteld bij, maar de woning zag er anders uit, en dan zeker in de slaapvertrekken en badkamers. Bijna overal vuil ondergoed, zomaar op de vloer. Het bad nog vol vuil water. Remsporen in de WC's, zelfs gebruikt maandverband.
Dan krijg je toch een heel ander zicht op uw CEO, zelfs al zijn zijn schoenen gepoetst, is zijn haar mooi gekamd, en is zijn bureel een toonbeels van netheid.