wat bij verhuring aan niet-Belgen/zelfstandig beroep/ ....

mava105
Berichten: 22882
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: wat bij verhuring aan niet-Belgen/zelfstandig beroep/ ..

#16 , 26 apr 2012 12:17

Ik ga ook kijken of hun wagen proper ligt (zowel exterieur als interieur). Zijn hun schoenen proper? Is de correspondentie verkreukt, zit het in een mapje? Hebben ze een verzorgt gebit? Vegen ze automatisch hun schoenen aan de mat als ze ergens binnenkomen enz... Een loonstrookje zegt weinig over de mensen, Probeer ook op andere verklikkers te letten en op lichaamstaal. Dit kan meer opbrengen dan ... een loonstrookje. Observeer potentiële huurders.
Dat vind ik wel erg verregaand!
Zou je nog van kunnen opkijken wat voor mensen vuil en slordig zijn in hun privé.
Heb ooit, in mijn funktie van gebouwenbeheerder bij mijn werkgever, een villa moeten aankopen, in de buurt van Waterloo, voor de nieuwe CEO. Toen hij al was ingehuist met echtegenote en 2 tienerdochters, moest ik langskomen voor het opvragen van bestekken van de binnenschilderwerken die hij wou dat werden uitvoeren. Bij mijn aankomst in de villa, stonden echtgenote en de dochters klaar om te gaan tenissen. Ze zegden me dat ik wel wist wat ik moest doen, en dat ik bij mijn vetrek de deur maar achter mij moest toetrekken.
Ik had dus vrije toegang tot alle kamers en vertrekken van het huis.
Wat ik daar gezien heb grensde soms aan het ongelooflijke.
De CEO liet er altijd netjes en goed afgeborsteld bij, maar de woning zag er anders uit, en dan zeker in de slaapvertrekken en badkamers. Bijna overal vuil ondergoed, zomaar op de vloer. Het bad nog vol vuil water. Remsporen in de WC's, zelfs gebruikt maandverband.
Dan krijg je toch een heel ander zicht op uw CEO, zelfs al zijn zijn schoenen gepoetst, is zijn haar mooi gekamd, en is zijn bureel een toonbeels van netheid.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
patjebrussel
Berichten: 627

#17 , 26 apr 2012 12:19

Ik ga ook kijken of hun wagen proper ligt (zowel exterieur als interieur). Zijn hun schoenen proper? Is de correspondentie verkreukt, zit het in een mapje? Hebben ze een verzorgt gebit? Vegen ze automatisch hun schoenen aan de mat als ze ergens binnenkomen enz... Een loonstrookje zegt weinig over de mensen, Probeer ook op andere verklikkers te letten en op lichaamstaal. Dit kan meer opbrengen dan ... een loonstrookje. Observeer potentiële huurders.
Dat vind ik wel erg verregaand!
Ja, en zegt ook weeral niets over een mens.
Als ik mijn klanten moet opdelen, zijn het toch wel de goede betalers die Artemis omschrijft zeker ? Eerder dan de 'keurige' klanten met blinkende tanden en auto's en die me beloven me zeker te betalen, jaja...eerst betalen zullen ze, want dan betrouw ik het zeker niet.
De werkmens staat vaak al klaar met de centjes zonder ik ook maar een klop heb gedaan.

dinno
Topic Starter
Berichten: 33

#18 , 28 apr 2012 20:22

aan Vandebos de volgende vraag ;

heb gelezen dat u elk jaar een "controlebezoek" brengt aan uw huurders

doet u dat met of zonder afspraak? waarschijnlijk met, maar dan kan de huurder zich wel "voorbereiden" en alles netjes in orde brengen...
doet u dan ook een controle van bv. alle electrische apparaten...

nog een ander vraagje hiervan losstaand:

bij einde huurcontract dient de huurder zijn electr contract te beëindigen, indien men reeds een nieuwe huurder heeft, maar deze betrekt pas later het goed en er ligt een periode tussen einde verhuur/nieuw verhuur, hoe gaat dit dan in zijn werk? Wat voor het aantal dagen dat men geen huurder heeft? Dient eigenaar dan contract "leegstand" te nemen, ook al is dat maar voor enkele dagen?

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#19 , 29 apr 2012 11:42

Ik spreek dat met hen telefonisch minstens twee weken op voorhand af en bevestig per mail of post. Eerste stap is het lijstje van de huurders hun opmerkingen aflopen, vervolgens kijk ik naar toestand van badkamer, keuken en verwarming, garagepoort, enz.
Met degelijke huurders op 90 minuten en een tas thee of koffie zo gefixd. Als je als verhuurder geen loze beloftes doet en hen op een objectieve wijze duidelijk maakt wat voor wie is loopt dat vlotjes. Er zijn natuurlijk altijd moeilijke klanten maar zelfs deze leren het op de duur...

Ik neem altijd in dergelijke gevallen een contract leegstand. Heb deze zelfs voorgedrukt klaarliggen zodat enkel nog de naam van de overdrager en de meterstanden dienen ingevuld te worden. (en de krabbels natuurlijk....)

Terug naar “Huren”