Niet-geregistreerd huurcontract opzeggen

Krokodil86
Topic Starter

Niet-geregistreerd huurcontract opzeggen

#1 , 25 apr 2012 10:58

Hoelang is de opzeg van een niet-geregistreerd huurcontract?

Ik woon er in juni 3j in een 3-6-9 huurcontract.

Is dit ook 3 maanden?

Afh van hoe lang de opzeg is zou ik deze eventueel voor juni al geven. Heb ik dan nog een 'schadevergoeding' te betalen of niet?

Concreet: Ik zou mogelijks vanaf juli ergens anders kunnen intrekken en zou dus in orde willen zijn met alles qua opzeg e.d.
Laatst gewijzigd door Krokodil86 op 25 apr 2012 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 25 apr 2012 10:59

Opzeg is zolang u wil, kan dus korter of langer zijn.

Krokodil86
Topic Starter

#3 , 25 apr 2012 11:02

Opzeg is zolang u wil, kan dus korter of langer zijn.
Er zijn dus geen wettelijke verplichtingen van minstens 1 maand of 3 maand?

Dus in principe als ik 1 juli weg wil kan ik mijn opzeg 'laten starten' vanaf 1 juni voor 1 maand? (Ik zou uiteraard indien dit zeker is de eigenaar dit wel op tijd laten weten om correct te zijn met hen ook natuurlijk). (zie edit openingspost).

Reclame

Turaki

#4 , 25 apr 2012 11:06

Zelfs korter mag (bv dag voordien gaan afgeven en laten tekenen voor ontvangst).

Enige dat u zeker moet nakijken is de registratie. Dus de dag dat u uw opzeg verstuurd dit nakijken. Wil u zeker zijn, kijk dit morgen na, en verstuur dan meteen uw opzeg beginnende op 1 mei, met opzegtermijn van 2 maanden. Zo kan de verhuurder niet meer registreren, en u een opzegtermijn van 3 maanden bezorgen.

Bij niet-geregistreerd is ook geen schadevergoeding verschuldigd.

Krokodil86
Topic Starter

#5 , 25 apr 2012 11:09

Ok perfect, bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 apr 2012 12:19

http://fiscus.fgov.be/interfakrednl/Taken/overzicht.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”