Je kan testen of er een aarding is met een goedkope tester uit de doe het zelver. Steek één pin in een gaatje van het stopkontakt en hou de andere pin tegen de aardingspin van het stopkontakt. Probeer zo de 2 gaatjes. Bij minstens één poging moet het lampje oplichten.
Als het peertje oplicht, is het zeker niet in orde Mava, de dif. zou moeten afslaan ja.
Het advies dat ik hier gaf, komt van 2 verschillende elektriekers. Ik pas het regelmatig toe, en nog nooit is mijn differencieel uitgespronen. Is wel zeer gevoelif. Ik durf hier gerust met beide handen de 2 naakte fases aanpakken, zonder een schok te krijgen. Dif. is sneller.
Ik ga verder niet in discussie van horen zeggen.
Mijn info komt van mijn eigen opleiding, gegeven door burgerlijke ingenieurs met de bijhorende praktijk (en de diff sloeg af zoals het hoort).
Maar ook hier :
http://www.electricien-info.be/vraagbaa ... bleem.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Als er technische info moet worden gegeven op een juridisch forum, geef ze dan correct zodat mensen niet in moeilijkheden komen, en al zeker inzake electriciteit.