Hallo,
Ik heb een 3-6-9 contract dat ondertekend is door 3 personen (wij doen aan samenhuizen, 2 werkenden en 1 student) in een grote appartementsblok
Het contract werd niet geregistreerd en er werd ook geen plaatsbeschrijving opgemaakt, de verhuurder heeft wel het hele appartement laten schilderen toen wij er zijn in komen wonen.
Er is een aansluiting voor het wasmachine in 1 van de slaapkamers, in een ingemaakte kast. Waarom het niet in de badkamer is weet ik niet.
Enkele maanden geleden heb ik beslist een 2dehands wasmachine te kopen in de kringloopwinkel en dat werkte in het begin perfect (of dat dacht ik toch).
Tot ik enkele weken geleden ontdekte dat er schimmel op de buitenkant van de ingemaakte kast stond. Na een slechte controle van mijnentwege ging ik ervan uit dat de afvoer lekte in de muur.
Waarna ik de huisbaas heb verwittigd van dit probleem, die mij vroeg om voor een loodgieter te zorgen die hij wel zou betalen als het probleem niet aan de wasmachine lag.
Daarna heb ik de wasmachine verder gebruikt door het water in een emmer te laten lopen. Vandaag is echter gebleken toen de loodgieter langskwam, dat het toch een probleem was aan mijn wasmachine. (kleine lek aan de invoer van het water.)
Wij zelf als huurders hebben geen brandverzekering afgesloten. Ik heb geen idee of de huisbaas er 1 heeft en of dat het gebouw gemeenschappelijk verzekerd is.
Nu is mijn vraag, ga ik zelf voor die schade moeten betalen? Wat kan ik best vertellen aan mijn huisbaas? Zijn er nog andere juridische gevolgen?
Bij voorbaat dank voor het antwoord.