Huurcontract van onbepaalde duur

petereyns
Topic Starter

Huurcontract van onbepaalde duur

#1 , 22 mar 2012 18:25

BESTE MENSEN.
ik huur een huis en op mijn huurkontrakt staat er er van onbepaalde duur
nu wil ik einde deze maand mijn huis opzeggen dus met ingang van 01/04/2012.
mijn vraag is nu hoeveel maand is dat dan ??? is dat ook 3maanden opzeg ?????? zou op 01/05/2012 een ander appartement kunnen huren
en ook waneer kom mijn borg vrij van mijn huidige woning
met de beste groeten
petereyns didier

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mar 2012 19:53

Wanneer is uw huidig huurkontrakt ingegaan?
Werd het geregistreerd?
Indien wel, heb wel, heb je zeker en opzeg van 3 maanden uit te doen, met mogelijks ook nog een verbrekingsvergoeding. (hangt af van datum begin kontrakt)
De waarborg zal pas worden vrijgegeven, als er geen schade is vastgesteld, en NA vrijgave van het appartement (dus als je verhuist bent).

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mar 2012 20:08

En is er een plaatsbeschrijving?
Deze brochure al eens lezen
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

petereyns
Topic Starter

#4 , 25 mar 2012 19:30

Wanneer is uw huidig huurkontrakt ingegaan?
Werd het geregistreerd?
Indien wel, heb wel, heb je zeker en opzeg van 3 maanden uit te doen, met mogelijks ook nog een verbrekingsvergoeding. (hangt af van datum begin kontrakt)
De waarborg zal pas worden vrijgegeven, als er geen schade is vastgesteld, en NA vrijgave van het appartement (dus als je verhuist bent).

beste
mijn huurkontrakt is van 01/092009.

Turaki

#5 , 25 mar 2012 19:33

Maar belangrijker: werd dit geregistreerd?

petereyns
Topic Starter

#6 , 27 mar 2012 20:06

Maar belangrijker: werd dit geregistreerd?
idd werdt geregisteerd
groeten

Turaki

#7 , 27 mar 2012 20:51

Bij een opzeg dient u 3 maanden opzeg te geven, en 1 maand vergoeding bij te betalen. Opzeg gaat in op 1e van de maand na ontvangst van de opzeg (dus als u morgenvroeg meteen die verstuurd, gaat uw opzeg in op 1/4, en loopt tot 30/6). Dan pas kan de waarborg worden vrijgegeven, na uitgaande PB.

Geduldig Zieltje

#8 , 28 mar 2012 14:01

Vooraleer kun je best eerst spreken met de verhuurder, misschien is deze bereid een regeling met je te treffen dat jij andere huurders zoekt zo zal hij jou deze vergoeding misschien kwijt schelden en kun je misschien zonder opzeg vertrekken, laat dit best wel op papier zetten. Anders kan hij u deze vergoeding alsnog laten betalen.

Stuur steeds een aangetekende brief als je uw opzeg doet!
Check de informatie van je bronnen na voor je iets toepast.

Terug naar “Huren”