Toegang tot gasmeter en electriciteitmeter

segersrosaline
Topic Starter

Toegang tot gasmeter en electriciteitmeter

#1 , 25 mar 2012 14:48

Beste leden,

Ik probeer uit te zoeken of de meterlokaal toegankelijk moet zijn voor huurders, of dit bij wet verplicht is.

Ik huur een appartement op de eerste verdieping. En op de 2de verdieping woont de eigenaar.

Een lange tijd mochten we gebruik maken van zijn kelder als opslagplaats.
Maar nu vertelt hij mij dat mijn spullen in de kelder leeg gehaald moet worden. Omdat hij die gaat verhuren als depot.
Ok, ik heb dit gedaan. Maar nu heeft hij een deur geplaats aan de trappen (de toegang tot de kelder).
Nu is de kelder voor ons gesloten.
Maar ik zit met een probleem, elke maand meet ik mijn electriciteit en gasmeter.
Maar nu heb ik geen toegang tot de kamer. Kan dit zomaar?

Ik heb hem gevraagd om 1 keer in de maand toegang te lenen tot de kelder om de meter op te nemen. Maar hier is hij niet mee akkoord.

Ps: ik heb gezocht op het internet en vondt geen enkele argument erover.

Met vriendelijke groeten,

Rosaline

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 mar 2012 15:18

De huurders moeten toegang hebben tot hun meters. Wat indien de hoofdzekering afspringt, of je hebt een gaslek in het appartement? Je kan de gasmeter nog niet gaan afsluiten.
Verhuurder aangetekend aanschrijven en terug toegang eisen, ofwel moet hij de meters maar verplaatsen.
Heb jij gehuurd MET kelder/berging of zonder. Indien met, kan hij u die niet zomaar afnemen zonder huuraanpassing.
http://www.metrix.eu/nl/meer-weten-over ... ropneming/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?p=79926" onclick="window.open(this.href);return false;

segersrosaline
Topic Starter

#3 , 25 mar 2012 16:54

Neen, verhuurd zonder berging. Het probleem is wel dat ik geen toegang meer heb tot de kelder. Wie weet begint hij daar van alles af te tappen.

Reclame

Vandebos

#4 , 25 mar 2012 20:55

U dient als huurder verplicht toegang te hebbentot de meters en hoofdkranen. Indien verhuurden niet wenst te horen, zal u na een aangetekende ingebreksestelling de zaak voor de vrederechter dienen te brengen.

Terug naar “Huren”