Hallo allemaal,
Wij hebben in 2010 een appartement gehuurd, en na controle bleek deze een aantal mankementen te hebben, afzuigkap werkte niet, lekkage in slaapkamer boven. De verhuurder was op de hoogte van deze mankementen en had vermeld deze zsm te verhelpen. Wij hebben vanaf de 1ste maand 300 euro minder huur betaald en dat voor 2 jaar zonder enige opmerkingen van de verhuurders kant.
Nu hebben wij afgelopen februari de huur opgezegd, het huurcontract is niet geregistreed en een plaatsbeschrijving is alleen vanuit ons standpunt gemaakt toen wij het appartment betrokken.
Bij oplevering van het appartement wilde de verhuurder 1000 euro voor het vroegtijdig opzeggen. Ik heb toen gekeken of het contract geregistreerd was en dat bleek niet zo te zijn, doch wij hebben met 2 en halve maand opgezegd. Nu zegt hij dat de fout van de secretaresse was. Toen gooide hij het over de boeg van schade aan het appartement, maar heb hem toen geattendeerd op het feit dat er geen officiele plaatsbeschrijving was. Ondertussen weigert hij de borg van 3 maanden vrij te geven die op een geblokkeerde rekening van mijn vriend staat. Nu zijn wij een procedure aan het opstarten via de verderechter, na het niet reageren op ons aangetekend schrijven. Gisteren hebben wij dan via de reguliere post een brief van een deurwaarder gekregen waarin de verhuurder de te weinig betaalde huur van 300 euro over de afgelopen 2 jaar eist, en dat terwijl hij van de zomer in ons appartement was om voor de zoveelste maal de dampkap motor te maken en tegen mij zei dat hij nu graag alles in orde wilde maken opdat er weer normaal huur betaald zou worden. het dak heeft ook alle tijd gelekt maar hij beweert dat deze is gemaakt, maar daar hebben wij nooit iets van gemerkt.
Kan de verhuurder de te weinig betaalde huur nu zomaar opeisen, en dat terwijl hij de afgelopen 2 jaar dat wij er wonden nooit iets van heeft gezegd en zelf heeft toegegeven dat zodra de gebreken gemaakt zouden zijn er weer de normale huur betaald zou worden.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
Groetjes Saskia
PS
Ik heb foto's van de lekkages