vocht en schimmel en super koud in huurhuis

vocht
Topic Starter

vocht en schimmel en super koud in huurhuis

#1 , 23 mar 2012 08:48

Wij hebben op 1 september 2011 een huis gehuurd.
Het contract is gerigistreerd en van 9 jaar. Er is ook een plaatsbeschrijving gemaaky maar toen was er nog geen schimmel.
Boven is het superkoud omdat er geen verwarmingen.staan. Je voelt.gewoon de wind als.het waait buiten. Mijn zoontje.heeft sinds zijn geboorte last van zijn luchtwegen en nu is.die elke dag aan het piepen met zijn ademhaling.
Wij willen hier uit, hoe pakken we dit het beste aan? De huisbaas wilt de schimmel niet verwijderen. En wij worden met de dag zieker. Verstopte neus, braken, etc.

Graag iemand met goeie raad

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 mar 2012 09:06

Voor de schimmel kan ik je niet genoeg advies geven, dat laat ik over aan anderen.

Wat verwarming betreft is dit iets wat je weet als je het huis huurt. Je kan het de verhuurder niet verwijten dat er geen verwarming is op de verdiepingen in de woning (wettelijk is verwarming strikt genomen zelfs geen vereiste om te verhuren, enkel de mogelijkheid om een verwarmingsinstallatie te installeren moet er zijn). Dat het huis niet genoeg geïsoleerd is, kan eventueel wél een gebrek zijn aan de woning, maar daar kan ik opnieuw geen uitsluitsel geven.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mar 2012 11:20

Een verhuurder is niet verplicht tot isoleren. Heb jij een EPC ontvangen bij inhuurname? Maakt dit dokument deel uit van uw huurovereenkomst? Dit is wettelijk verplicht, en indien het ontbreekt kan de verhuurder een boete oplopen.
Op welke wijze worden de andere lokalen verwarmd? (kolen, gas, stookolie, houtkachel, centrale verwarming) Is er op de kamers boven een schouw aanwezig? Ligt er een gasleiding in de buurt van die schouw?
Situeert de schimmel zich voornamelijk boven, of in het hele huis? Schimmel komt meestal voor op plaatsen waar niet of onvoldoende verwarmd en verlucht wordt.
Indien de schimmel zich op het gelijkvloers en onderaan de vloer voordoet, is de oorzaak gewoonlijk optrekkend vocht.

Reclame

Terug naar “Huren”