Huurindexering

Vriend123
Topic Starter

Huurindexering

#1 , 21 mar 2012 22:56

Geachte lezer,

Ik zit met het vilgende probleem:
Vandaag kreeg ik een brief in de bus waar in vermeld stond dat ik een huur indexering moet betalen.
Nu ik betaal 498 huur en 50 huur voor mijn garage, de indexering is toegepast op de gezamelijke 548 euro en niet enkel op mijn huur.
Is dit juridisch correct of mag het enkel op de eigenlijke huur van toepassing zijn?

Eerlijk gezegd ben ik ook niet van plan de indexering te volgen aangezien er geen reden toe is, ik heb vocht in het apartemant waarbij na meerdere malen aandringen nog niet veel aan gedaan is, het appartement is ook super slecht geisoleerd.
Eveneens betaal ik ook stroom en water in het gemeenschappelijk gedeelte volledig zelf. Hiervoor hoef ik wel geen andere gemeenschappelijke kosten te betalen.
Ook heb ik hat appartement volledig herschildert en mankementen zelf opgeknapt. De beloofde verdere aanpassingen van haar ( welke ik niet zwart op wit heb) is zij nog niet nagekomen.

Graag zou ik willen weten hoe het zit met het niet volgen van de aanpassing en of ik recht in mijn schoenen sta.

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 mar 2012 23:11

Als de huurindex geldig is dus voorzien in contract moet u die betalen.
Zijn het twee contracten? dan elk zoals in eigen contract voorzien is.

Wat de gebreken betreft aangetekend in gebreke.... we hebben hier al meermaals dit probleem hier uitgelegd.
Daarna voor de vrederechter dagen.
Eventueel via de gemeente inspectie van het pand vragen inzake Vlaamse wooncode.
Al of niet geïsoleerd ....dat wist u voor u huurde ....
schilderen .... ja dat kan/mag/moet

curl

#3 , 22 mar 2012 00:20

Heeft iedereen dit jaar trouwens een indexering gehad? Ik heb vorige maand een schrijven hieromtrent van mijn huisbaas ontvangen.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 mar 2012 07:53

Indexering is wettelijk niet verplicht nog wordt het centraal georganiseerd. Het is dus aan de verhuurder (of in uitzonderlijke omstandigheden aan de huurder) om een indexering toe te laten passen (via aangetekend schrijven indien nodig).

Vriend123
Topic Starter

#5 , 22 mar 2012 09:50

Bedankt voor het snelle antwoorden.

Ik zal zien wat ik zal doen.
Het feit dat ik wist dat de isolatie niet goed was spreek ik wel even tegen. Ik vroeg aan haar om een EPC in de tijd dat het net verplicht werd.
Deze heb ik echter nooit bekomen, na 8 maanden is er uiteindelijk iemand opmetingen komen doen maar zelf na deze aan te vragen heb ik er niets meer van gehoord.

Toch bedankt het heeft me in ieder geval een beetje verder geholpen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 mar 2012 10:07

Het EPC moet ze wel geven maar dat zegt niets over het feit dat ze zou moeten isoleren

Terug naar “Huren”