Juridisch gezien gelijk of ongelijk?

Gravian
Topic Starter

Juridisch gezien gelijk of ongelijk?

#1 , 21 mar 2012 11:09

Hallo,

N.a.v. mijn nieuwe kamer waar ik nog maar net in zit heb ik een aantal vraagjes.. Toevallig loop ik momenteel stage bij een vastgoed
bedrijf en krijg het één en ander mee wat verantwoord is en wat niet op het gebied van vastgoed.

Mijn vragen waren als volgt;

- Weers Afhankelijke regeling betaal ik maandelijke 7.92 euro voor (per persoon, we wonen met 4personen). Mag dat gevraagd worden?

- In mijn contract staat dat ik betaal voor vloerbedekking in mijn kamer. Het geval is nu dat de vorige huurder er laminaat in geplaatst heeft..
Dus ik geen gebruik maak van de eigenaar zijn tapijt. Het is ook niet zo dat de eigenaar het laminaat heeft gelegd noch betaald. Mag die daar
kosten voor in rekening brengen?

- Mijn laatste vraag was of de eigenaar Beheeradministratie mag rekenen over de energie rekening en overige leveringen.. Overige leveringen kan
ik mij enigzins nog wat bij voorstellen want bijv. er komt een loodgieter langs dan is dat op het aangesteld om alles te regelen.
Maar energie geven wij jaarlijks door van de meter.. en dat is een kant en klare rekening dat verzonden word vanaf... essent of iets?

Ik dank jullie alvast voor het beantwoorden! :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 21 mar 2012 11:13

Kan je even duidelijk maken:
- gaat het over een kamer in België?
- gaat het over een kot, studio, appartement?
- heb je een huurovereenkomst van korte duur (max 3 jaar) of van lange duur (9 jaar)?
- die bedragen, worden die apart gevorderd of is dit een opsomming van zaken die uiteindelijk inbegrepen zitten in de huur?
- wat bedoel je met de volgende zin: " er komt een loodgieter langs dan is dat op het aangesteld om alles te regelen. "

Gravian
Topic Starter

#3 , 21 mar 2012 11:33

Kan je even duidelijk maken:
- gaat het over een kamer in België?
- gaat het over een kot, studio, appartement?
- heb je een huurovereenkomst van korte duur (max 3 jaar) of van lange duur (9 jaar)?
- die bedragen, worden die apart gevorderd of is dit een opsomming van zaken die uiteindelijk inbegrepen zitten in de huur?
- wat bedoel je met de volgende zin: " er komt een loodgieter langs dan is dat op het aangesteld om alles te regelen. "

Excuses, compleet vergeten!

- Kamer in Groningen, Nederland
- een studentenkamer in een huis van 4 personen
- ik heb voor onbepaalde tijd, minimaal 1 jaar.
- Dit is inbegrepen in mijn huur dat word gerekend onder servicekosten.
- Als er een loodgieter komt, dan heb ik er geen omkijk naar. Ik hoef geen financiele kwesties af te handelen, dat word naar de
huisbaas gestuurd. Dus moet die wel degelijk administratie plegen.

Reclame

Vandebos

#4 , 21 mar 2012 11:37

Dan zal men u beter kunnen helpen op

http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

beste noorderbuur.

Gravian
Topic Starter

#5 , 21 mar 2012 11:44

Dan zal men u beter kunnen helpen op

http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

beste noorderbuur.

Daarvoor aanmelden maakt naar mijn idee niet uit. Studeer tevens ook niet aan Hogeschool Groningen/Universiteit.
Gekke voorwaarden voor je je daar aan kan melden.. zeer vreemd!

Ik neem aan dat hier iemand mij ook wel te hulp kan schieten, ik wacht het geduldig af! :)

JPV

#6 , 21 mar 2012 11:47

Hier zal niemand u kunnen helpen gezien het recht in Nederland totaal verschillend is van het recht in België.

Dat is alsof u bij een Belgische brouwer een probleem met Heineken zou willen bediscussieren. Daar zal ieder rechtgeaarde Belgische brouwer zich niet mee willen moeien, ook al is het product zogezegd in beide gevallen bier.

Terug naar “Huren”