verkoop van het gehuurde appartement

zoem
Topic Starter

verkoop van het gehuurde appartement

#1 , 14 mar 2012 06:55

Mijn partner en ik huren sinds 1 januari 2012 ons nieuw appartement. Vorige week kregen wij echter te horen dat het appartement zou verkocht worden.
wij wonen hier dus pas 2 maand en 2 weken en weten dat we al terug zullen moeten verhuizen. is er een manier om hier snelller weg te raken dan tot het verkocht wordt? Ik heb al gaan kijken of het appartement geregistreerd staat bij de overheid en dat is dus wel het geval. Omdat wij nog maar net die 2 maand geleden opzegkosten betaald hebben kunnen we niet terug een opzegtermijn betalen.
ik heb nu wel gezien in het contract dat er bij het ondertekenen van het contract staat: 'handtekening voorafgegaan door 'gelezen en goedgekeurd'' maar wij hebben dit niet gedaan. is het contract dan nog wel geldig? zijn er andere manieren waardoor wij hier zouden kunnen weg raken zonder de opzegkosten te betalen?

mvg zoem

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 14 mar 2012 09:35

Bedoelt U dat het contract niet getekend is of dat U het niet gelezen hebt ? Het is niet omdat het appartement verkocht word dat de nieuwe eigenaar U zal opzeggen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

zoem
Topic Starter

#3 , 14 mar 2012 16:44

het was wel getekend en gelezen.

huisbaas en ik zijn ondertussen tot een overeenkomst gekomen dat als ik een nieuw appartement vind de huurovereenkomst verbroken kan worden zonder dat ik opzegkosten moet betalen en dat ik mijn waarborg dan terugkrijg.

Reclame

JohnD

#4 , 15 mar 2012 15:47

het was wel getekend en gelezen.
huisbaas en ik zijn ondertussen tot een overeenkomst gekomen dat als ik een nieuw appartement vind de huurovereenkomst verbroken kan worden zonder dat ik opzegkosten moet betalen en dat ik mijn waarborg dan terugkrijg.
Laat dat wel schriftelijk vastleggen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 mar 2012 18:42

U hebt een contract en de nieuwe eigenaar moet dat ook respecteren.

justwanttomove

#6 , 16 mar 2012 11:35

laat het inderdaad op papier vastleggen

op zich is het natuurlijk wel een logische gang van zaken aangezien het pand ook sneller verkocht gaat geraken zonder alle onzekerheden van een verhuurd pand

Terug naar “Huren”