verhuurder is stiekem in huis en tuin geweest!

lamoteg
Topic Starter

verhuurder is stiekem in huis en tuin geweest!

#1 , 14 mar 2012 18:48

Dus wij zijn net te weten gekomen dat onze huurbazin (80j) in ons huis is komen rondneuzen!

Ons eerste vermoeden:

onze tuin is te bereiken via een poortje, en achteraan staan bijgebouwen die als koterijen gebruikt worden.
in het eerste kot zit onze hond tijdens onze afwezigheid.

1. vermoeden 1: Mijn vrouw kwam op een avond thuis en onze hond zat los in onze tuin, dus iemand heeft die deur geopend en in onze koterijen komen neuzen. ( deur kan alleen van buitenaf open )

2. bevestiging 1: tijdens rondleiding voor huisbezoek nieuwe huurders, gaf de huurbazin de opmerking of ik het frigotje in het verste kot wilde uitkuisen want ze wist dat daar flesje bier inzaten. ( hoe kan zij weten wat er in dat frigotje zat)

3. bevestiging 2: tijdens een telefoongesprek van immo bureau naar huisbazin zei die opnieuw hetzelfde over da bier in frigo. ( stond op luidspreker dus wij luisterden mee)

4. bevestiging 3: Tegen de nieuwe huurders (die wat slijmen met haar) vertelde ze alles, dat ze alle koterijen heeft doorzocht, en met een reservesleutel via de achterdeur ons huis binnen is geweest.

Kunnen wij nu nog klacht neerleggen tegen haar? ik noem da inbraak!

Voor een loszittende hond kan je moeilijk politie bijroepen é, immo werd wel verwittigd ( antwoord: hang een slot aan het poortje). geen nut ze had voordeursleutel ook!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mar 2012 19:21

Dat is huisvredebreuk indien gebruik gemaakt is van een sleutel.
Als men zo kan binnenstappen is het overdag niet strafbaar.
Strafbaarstelling: art. 439 e.v Strafwetboek.
In dat geval kan je er inderdaad aangifte van doen met verwijzing van de bewijzen die je hebt.
Het gebruiken van een sleutel buiten zijn normaal gebruik maakt van deze sleutel een valse sleutel. In dit geval gezien zonder toestemming is dus het een valse sleutel door het gebruik.
U kan indien u nog een reserve cilinderslot hebt liggen de cilinder vervangen ... is niet zo moeilijk.
Bij overdacht pand steek je terug de ander cilinder.

Ik vermoed dat u daar binnenkort weg bent?
Is er een plaatsbeschrijving?
Staat de waarborg op een aparte rekening?

Reclame

Terug naar “Huren”