Ik heb een huurcontract van 3-6-9. Ik ben de eerste huurder in een oude gerenoveerde woning en woon er sinds een jaar. Ik heb last van schimmelvorming op de muren, zelfs water de vloer van sommige kamers. Nu beweert de huisbaas dat ik voor de kosten zou moeten opdraaien indien hij kan bewijzen dat ik niet genoeg verwarm. Ik gebruik de gewone centrale verwarming (aardgas) en stook regelmatig bij met een petroleumkacheltje (tijdens de koude winterperiode).
Ik neem toch aan dat indien ik warm genoeg heb ik voldoende verwarm in huis? Kan men mij inderdaad zware kosten gaan aanrekenen terwijl naar mijn idee men gewoon de woning te snel heeft willen verhuurbaar te maken en daardoor te weinig heeft gedacht aan een degelijke maatregel tegen binnensijpelend vocht op optrekkend grondwater?
Ik zou namelijk eerder er van uit gaan dat niet hij, maar ik reden heb tot een klacht aangezien ik er last van heb. De huisbaas heeft de muren laten injecteren maar indien dat niet voldoende blijkt kan dat toch niet te wijten zijn aan mij? Of moet ik als huurder elke dag verwarmen tot tropische temperaturen om ervoor te zorgen dat het vocht verdampt voor het de kans krijgt binnen te raken???
mvg