Beëindiging huurcontract

Lizzy84
Topic Starter

Beëindiging huurcontract

#1 , 13 mar 2012 14:28

Wij hebben een huurcontract voor 3 jaar. Nu heb ik gelezen in de huurwet dat ik elk moment kan opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden.
En dat ik een gedeelte van mijn huur kwijt ben. wij wonen hier nu 2 jaar en hebben nu een in Breda een huis gekocht waar we 2 april de sleutel van krijgen.
Nu heb ik dus de huur opgezegd en krijg ik te horen dat ik gewoon het hele jaar nog volledig moet door betalen omdat we vast zitten aan die 3 jaar.

Nu probeer ik hier natuurlijk op elk mogelijke manier onder uit te komen en heb ik iets gevonden in het huurcontract wat incompleet is. Een zin is niet helemaal afgemaakt, of misschien zelfs wel een hele paragraaf...
Kan dit een reden zijn om het huurcontract nietig te verklaren?

Ik wil hier echt graag weg :( Ben hier totaal niet gelukkig...
What to do?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 13 mar 2012 14:43

Er is nogal wat van dwingend recht in de huurwetgeving, los van wat er in uw huurovereenkomst zou staan.
Ik neem aan dat het om een huurovereenkomst voor beperkte duur gaat? Dan is het de bedoeling van een dergelijk contract dat beide partijen de zekerheid hebben over deze termijn.
U huurt toch wel in België?

Vandebos

#3 , 13 mar 2012 14:52

Indien het gaat om een huurwoning in Nederland bant u beter op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Huren”