gezondheid huur huis onbewoonbaar

nickvm
Topic Starter

gezondheid huur huis onbewoonbaar

#1 , 10 mar 2012 23:59

hey heb een probleem met de huisbaas ik huur nu 7a 8 maanden een huur huis en ze hebben me aan geraden iemand van wonen vlaanderen te laten komen voor inspectie, dat heb ik dus ondernomen nu het huis word enkel maar onbewoonbaar verklaar door dat de verhuurder de mazout ketel niet wilt aansluiten voor ik een factuur kan laten zien van 500l. maar heb ook andere probleemen en deze vind ik persoonlijk erger voor mijn gezondheid maar daar reageren ze niet op ik heb schimmels op de muren door opstijgend grondvocht , lekken aan meerdere sanitaire toestellen zowals wasbak , douche, wc, enz... (heb nog geen 2 maand een nieuw bed in de slaapkamer deze is dus voor wegtesmijten heeft nu schimmel op de onderzijde van het hout )
maar wat kan ik daar nu aan doen de huisbaas weet er van maar vertikt het om er iets aan te doen zonder dat ik schriftelijk aan vraag (hij woont 2 huizen van dit huur huis )
heb altijd met elektrische vuren gestookt maar hij beweerd nu dat dit mijn schuld is en dat ik er voor ga opdraaien
wie kan mij mss vertellen wat ik nu kan doen want wil hier ook zorap mogelijk verhuizen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 11 mar 2012 12:43

iemand van wonen vlaanderen te laten komen voor inspectie, dat heb ik dus ondernomen nu het huis word enkel maar onbewoonbaar verklaar ...
Als u woning onbewoonbaar verklaar word is of zal uw gezondheids probleem toch opgelost zijn ? meer kan u toch niet verwachten van wonen vlaanderen ? verder vermoed ik dat u met een huisjesmelker te doen hebt en dat wonen vlaanderen 2 vliegen in een klap wil slaan.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

nickvm
Topic Starter

#3 , 12 mar 2012 15:45

maar als de verhuurder deze ketel terug aansluit is alles in orde volgens wonen vlaanderen maar dan zit ik nog steeds met al de schimmel en ongedierte en dan is het volgens hun terug bewoonbaar :S
over de gezondheid word niet gesproken en vind ik niet kunnen of wel soms ?? mijn bed is 1 maand oud komt langs onderkant al schimmel testaan mijn dekens zijn elke dag klam van het vocht, zit ook met een lek in de keuken kast en daarnaast zit mijn elektriciteitskast, dat is toch levensgevaarlijk .
in de badkamer is ook geen verluchting. nergens isolatie. vensters in veranda gaan niet meer open zijn dicht gespoten.enz...

Reclame

nickvm
Topic Starter

#4 , 12 mar 2012 15:46

verder vermoed ik dat u met een huisjesmelker te doen hebt en dat wonen vlaanderen 2 vliegen in een klap wil slaan.
kan u mij mss meer uitleg geven over wat u bedoeld met deze zin ? grts

Terug naar “Huren”