Hallo,
vorig jaar heb ik volgende meegemaakt.
Ik verhuurde een handelszaak in Gent, maar de huurders wilden de huur niet blijven betalen, met ' maanden huurachterstand tot gevolg.
Ik heb dus een procedure opgestart via mijn advocaat, en er werd een gerechtsdeurwaarder aangesteld.
Die heeft ongeveer de helft vd inboedel opgeschreven, en een lijst bezorgd aan de huurder (die nog steeds in het pand mocht komen, maw de waardevolle spullen die niet opgeschreven waren door de deurwaarder te laten "verdwijnen").
De deurwaarder stelt een veilinghuis in Gent aan die de openbare verkoop organizeren.
De inboedelstukken worden per opbod openbaar verkocht ter plaatse in het pand. Alles wat opgeschreven was wordt verkocht, en dezelfde dag meegenomen door de kopers.
Ondertussen blijft het veilinghuis de sleutels van het pand hebben, en laden zij enkele dagen de rest van de inboedel op die niet was opgeschreven door de deurwaarder. Ik zie dit, en teken ter plaatse protest aan, maar wordt afgewimpeld.
Resultaat: hetgeen niet verkocht was tijdens de verkoop is "legaal" opgehaald door het veilinghuis, en is natuurlijk ook verdwenen ondertussen.
Nog straffer:
de rekening van het veilinghuis gekregen: 5000 euro (niet slecht he: eerst 40% op alle stukken tijdens de openbare verkoop en daarna alle bruikbare inboedel nog meenemen en dan nog dergelijke factuur sturen...).
Mijn advocaat vindt dit ook niet kunnen en adviseert een proces te beginnen.
Wat is jullie mening hierover,
en wat kan ik in praktijk beginnen (een nieuw proces tegen de veilingzaal gaat mij opnieuw geld kosten en de kans op winst is minimaal/onbestaande heb ik al begrepen)?
Kan je ergens klacht neerleggen tegen dergelijke praktijken?
Alvast bedankt.