immokantoor niet zo koosjer

piepkuikentje
Topic Starter

immokantoor niet zo koosjer

#1 , 06 mar 2012 10:15

Beste,

Het immokantoor waar ik ga huren is niet zo zuiver vind ik.
Ze vroegen aan mij - 6maanden loonfiches- samenstelling van het gezin- fotokopij- identiteitskaart- 6 maanden de uittreksels van huidige huur.
Ik totaal geen ervaring in het huren want heb nog nooit gehuurd dacht dat niet normaal was en deed dit ook.
Ik had mooi flatje gezien, helemaal mijn ding, goede buurt, goede ligging...
Na het zien van mijn loonfiches zag ik hun gezicht al keren en zeiden ze dat ik te weinig verdiende, Ik zei daarop dat dat vastgestelde bedragen waren(uitkering) en dat deze zowiezo omhoog gingen. Na ne ganse uitleg van mijn kant gingen ze het dan toch bespreken met de eigenaar... Ik had het al opgegeven maar wonder boven wonder gaat de eigenaar akkoord.
Maar nu hé...
Ik moest direct 200 euro geven om het pand te reserveren. Gedaan.
Nu moet ik 3 maand huurwaarborg geven en gaan ze het bij korfina plaatsen. Al veel slecht van gehoord...
Plaatsbeschrijving is 211 euro, wat ik veel vind
Contract is een kort van 3 jaar.
De huurprijs moet denk ik elke maand naar immo overgeschreven worden( niet echt zeker) maar ze lieten vallen als ik te laat zou betalen dat ik dan van hun een boete krijg of zoiets...
Nu het huurcontract moet ik deze week gaan tekenen...
Waar moet ik zeker op letten, wat moet er zeker instaan enz!!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 06 mar 2012 10:38

In de link in onderschrift vindt u onder andere een standaard huurcontract terug. Kostprijs plaatsbeschrijving is niet buitensporig hoog. Korfina is zo slecht niet, doch was vroeger beter. De 200 euro reservatie daarentegen is niet legaal. Maar die kan u middels een vriendelijk aangetekend schrijven na het ondertekenen van het contract terugeisen... :mrgreen: Heeft u een ontvangstbewijs van die € 200 gekregen?

Art 5ter. woninghuurwet.
Art. 5ter. [1 Wordt voor niet geschreven gehouden, elk beding dat de kosten voor de bemiddeling door een derde voor de verhuring van het onroerend goed ten laste legt van de huurder, tenzij de huurder de opdrachtgever is van de bemiddelingsopdracht.]1
----------
(1)<Ingevoegd bij W 2009-06-18/11, art. 2, 006; Inwerkingtreding : 17-08-2009>
Vraag om een kopie van het huurcontract zodat u dat eens rustig kan "nalezen" voor het te tekenen. Indien ze daarmee akkoord mag u me steeds een scan bezorgen.

piepkuikentje
Topic Starter

#3 , 06 mar 2012 11:26

In de link in onderschrift vindt u onder andere een standaard huurcontract terug. Kostprijs plaatsbeschrijving is niet buitensporig hoog. Korfina is zo slecht niet, doch was vroeger beter. De 200 euro reservatie daarentegen is niet legaal. Maar die kan u middels een vriendelijk aangetekend schrijven na het ondertekenen van het contract terugeisen... :mrgreen: Heeft u een ontvangstbewijs van die € 200 gekregen?

Art 5ter. woninghuurwet.
Art. 5ter. [1 Wordt voor niet geschreven gehouden, elk beding dat de kosten voor de bemiddeling door een derde voor de verhuring van het onroerend goed ten laste legt van de huurder, tenzij de huurder de opdrachtgever is van de bemiddelingsopdracht.]1
----------
(1)<Ingevoegd bij W 2009-06-18/11, art. 2, 006; Inwerkingtreding : 17-08-2009>
Vraag om een kopie van het huurcontract zodat u dat eens rustig kan "nalezen" voor het te tekenen. Indien ze daarmee akkoord mag u me steeds een scan bezorgen.
Die 200 euro wordt in mindering gebracht met de plaatsbeschrijving. Moet dus maar 11 euro betalen dan.

Reclame

Vandebos

#4 , 06 mar 2012 11:50

Dan is er erger op immo straat, veel erger.

piepkuikentje
Topic Starter

#5 , 06 mar 2012 13:04

Hoe bedoeld u? Ik volg even niet.

JohnD

#6 , 06 mar 2012 13:44

De moderator zal bedoelen dat er immokantoren zijn die U nog meer pluimen dan dit immokantoor. http://goo.gl/BTfkF" onclick="window.open(this.href);return false;
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Huren”