Gaten boren mag dat?

Dirk.B
Topic Starter

Gaten boren mag dat?

#1 , 04 mar 2012 06:33

Goeiedag,

Ik woon sinds 2005 in een huurapp. dat deel uitmaakt van een opbrengsteigendom.
In juni 2011 pand verkocht.
In aug. 2011 start nieuwe eigenaar verbouwingswerken. Gerigstreerd huurkontrakt met verminderde huishuur (langer dan 40d verbouwen)
In feb 2012 krijg ik bericht dat ik terug mijn app. mag betrekken. (woonde intussen in leegstaand app. zelfde pand)
Gisteren komt de huisbaas op bezoek en zegt me dat hij niet wil dat ik ergens gaten boor, omdat de muren van slechte kwaliteit zijn.
Ik zei dat dit quasi onmogelijk was, aangezien ik nu eenmaal enkele dingen wil ophangen.
Ik denk dat ik nu een nieuw contract ga krijgen met een clausule die me verbied gaten te boren.
Hoe dan ook (mondeling of schriftelijk) kan hij mij deze beperking opleggen?

Hartelijk bedankt,
Dirk

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 04 mar 2012 10:15

Zolang u het appartement teruggeeft in de staat dat u het gekregen heeft, mag u doen wat u wil. Gaten dienen dus opgevuld te zijn bij vertrek. Als u gewaarschuwd bent dat er slechte muren zijn, en u veroorzaakt bijkomende schade bij het boren, is deze dan ten uwe laste.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mar 2012 18:36

En nieuw contract is zolang huidige loopt niet mogelijk ook geen nieuwe clausule.

Reclame

Terug naar “Huren”