Opzegmogelijkheden huur weekendverblijf

inne
Topic Starter

Opzegmogelijkheden huur weekendverblijf

#1 , 17 feb 2012 10:39

Goeiemorgen,

Situatie: Huur van een bebost perceel grond voor weekendverblijf, met stacaravan.
Contract van één jaar sinds 01/08/2010.
Bij niet-opzegging minstens 6 maanden voor het einde van het betrokken jaar, wordt het contract telkens verlengd voor periodes van één jaar onder dezelfde voorwaarden. Ik zit nu dus in het tweede jaar, maar het is alweer te laat om op te zeggen tegen 01/08/2012 want ik kan geen opzegtermijn van 6 maanden meer doen, dan had ik al in januari moeten opzeggen.

Mijn vraag: is dit wettelijk correct? ik veronderstel dat de Woninghuurwet ivm opzegtermijnen NIET van toepassing is omdat het niet mijn hoofdverblijfplaats is/mag zijn?? Gelden hier dan de contractuele opzegtermijnen en zal ik nu dus gedwongen zijn om het tot en met 31/07/2013 te huren als de verhuurder niet vrijwillig toegeeft?
Volgens een kennis met juridische achtergrond hang ik eraan vast overeenkomstig art. 1738 Burgerlijk wetboek.

Of kan ik er toch nog vroeger vanaf geraken?

Alvast mijn dank voor de toelichting.

Mvg,

Inne

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 feb 2012 11:16

Waarom wacht je ook zolang? Je moet niet opzeggen juist voor de 6de maand, maar kan dat ook vandaag al doen, om te vertrekken tegen eind juli volgend jaar.

Reclame

Terug naar “Huren”