Huurder wil verzoekschrift indienen

xSaraa
Topic Starter

Huurder wil verzoekschrift indienen

#1 , 13 feb 2012 22:16

Hoi iedereen...

Ik zit met een casus waarvoor ik een verzoekschrift moet schrijven... Ik weet absoluut niet hoe ik bepaalde zaken er het beste in steek...

De basis van het verzoekschrift heb ik volledig, met de motivatie / feiten en zo in verwerkt...

Nu moet ik er nog 1 deel in krijgen:

De huurder die het contract vroegtijdig opzegt; stelt de som van x aantal maanden huur voor als schadevergoeding. Ook mag de verhuurder de huurwaarborg hier voor aanwenden.

Hoe zet ik dit het best in het verzoekschrift? Ik weet absoluut niet hoe ik dit het deftigst moet verwoorden in mijn verzoekschrift.

Is hier iemand die mij kan helpen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 feb 2012 22:32

Misschien eerst eens de huurwetgeving lezen?
In tweede fase eens goed, heel goed rondstruinen op deze site?
:D

xSaraa
Topic Starter

#3 , 16 feb 2012 13:07

Toevallig een link? :p Of enig idee op wat voor titel ik hiervoor moet zoeken? Want ik ben al de pagina's van het forum afgegaan, maar precies dit nog niet tegengekomen...

Eventueel iemand anders die het weet?

Reclame

Vandebos

#4 , 16 feb 2012 13:15

Is moeilijk zo in te schatten, welk is de reden van de opzeg van het contract, welk type contract was het, de huurder wenst het contract in het hoeveelste te laten eindigen, is er schade in het pand, werd het contract geregistreerd?

Franciscus

#5 , 16 feb 2012 13:21

Is het woning (hoofd of vakantie) of handelshuurcontract?

xSaraa
Topic Starter

#6 , 16 feb 2012 14:36

Het is als hoofdverblijfplaats...

De verhuurder heeft belooft een rustige bewoner te zoeken voor het appartement boven dat van de eiser. Dit heeft hij echter niet gedaan. De mensen boven de eiser maken enorm veel lawaai, waardoor eiser niet langer kan studeren en daarom het contract op zegt...

Het is een niet-geregistreerd contract. de huurder zou het contract liefst zo snel mogelijk laten beeindigen, en daarom beidt hij de verhuurder als "schadevergoeding" x maanden huur aan.

Vandebos

#7 , 16 feb 2012 14:49

Contract van 9 jaar of bepaalde duur?

xSaraa
Topic Starter

#8 , 16 feb 2012 15:33

Contract voor 3 jaar

Vandebos

#9 , 16 feb 2012 16:12

Als er geen bijzondere opzeg clausules in het contract zijn opgenomen, cfr voorbeeld huurcontract AES, zou ik als huurder overmacht inroepen vanwege een ernstige genotsderving die normaal functioneren binnen het leefkader van de student onmogelijk maakt en bovendien een onnodige belasting legt op diens studiemogelijkheden en bijgevolg indirect diens latere kansen op de arbeidmarkt. Dat de student in kwestie begrijpt dat deze feiten niet zwaar genoeg wegen om een verbreking ten laste van de verhuurder te bekomen alhoewel deze zich niet binnen de mate van het mogelijke heeft gehouden aan zijn beloftes en hij bijgevolg de vrederechter verzoekt het huurcontract te verbreken met de regeling van opzeg van een negenjarig huurcontract gedurende de eerste driejarige periode in gedachten. Meer bepaald een betaalde opzegperiode van drie maand die begint vanaf de eerste van de maand volgend op de betekening van het vonnis en een schade vergoeding van 1, 2 of drie maand naargelang het contract eindigt in het eerste tweede of derde jaar.

Is dat wat je zoekt?

Franciscus

#10 , 16 feb 2012 18:30

En hoe gaat je die overlast bewijzen??
Blijkbaar nog altijd de aangegeven linken niet gelezen.
evenmin de ondertitel handige documenten
vastgoed recht
bij vandebos :lol:

Terug naar “Huren”