aangetekende brief wegens niet na-leven huwelijkscontract 10

tyson
Topic Starter

aangetekende brief wegens niet na-leven huwelijkscontract 10

#1 , 03 feb 2012 14:39

sinds mei 2011 ben ik verhuist uit mijn app, ik kreeg mijn waarborg terug, alles was in orde. een maand later kreeg ik telefoon dat ik de jaarlijkse vaste kost voor huur van electricteitskast nog moest betalen, 150 euro, ik vroeg een officieel document waar dit bedrag op staat omdat dit niet in mijn contract stond.
dit heb ik nooit gezien en ik wou dus ook niet betalen, mijn ex-huisbaas belde mij hier regelmatig voor op maar ik wou eerst een papier zien.
nu 10 maanden later ontvang ik opeens een aangetekende brief waarin staat dat ik die 150 euro moet betalen plus jaarlijks onderhoud van de ketel en dat als ik dit niet nakom ik voor de rechtbank moet komen. ik had een contract ondertekend waarin staat dat de jaarlijkse huur van de electriciteit 2320 befr is (= 58 euro) en niet 150 euro. ik heb ook nooit een ander aangepast contract getekend.
wat het onderhoud van de ketel betrefd, dat klopt, dat staat in het contract maar ze zei me dat ik dit niet moest doen want dat ze hem gingen vervangen, en nu opeens, terwijl er al 10 maanden ander mensen in dat app wonen zou ik nog deze kost moeten betalen terwijl dit gewoon een wraakactie is omdat ik die 150 euro niet wou betalen. ze zegt dat al haar huurders dit moeten betalen, kan best zijn maar dat staat niet in mijn contract, het is niet mijn fout dat ze mij nooit een nieuw aangepast contract liet tekenen.
nu, ik heb geen zin in een rechtzaak maar evenmin om zomaar te betalen,
graag uw advies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 03 feb 2012 15:45

U heeft gelijk wat stroom betreft, de verhuurder heeft gelijk wat ketel betreft. zolang wachten is wel aanvechtbaar in die zin dat u haar perfect kan vertellen dat u 3 maand voor de verhuis de ketel nog heeft laten nakijken maar dat u het bewijs niet meer kan leveren aangezien u na meer dan 10 maanden verhuisd te zijn deze documentatie niet meer hebt bijgehouden.

Reclame

Terug naar “Huren”