geen warm water door bevriezing leidingen

oeps
Topic Starter

geen warm water door bevriezing leidingen

#1 , 02 feb 2012 20:46

Ik huur een huis en heb sinds enkele dagen geen warm water meer. Het toestel voor warm water hangt in een aanpalend buitenkot naast de badkamer. Het is een doorstromer op gas en de ruimte waar het in hangt is enkelijk toegankelijk via de tuin en is niet geisoleerd en dus berekoud. Nu heb ik altijd al lauw water gehad dus niet warm genoeg om in bad te gaan (moet er altijd 3 emmers kokend water bijdoen om het behoorlijk warm te hebben) maar heb er nooit over geklaagd tegen de eigenaar.
Nu is dus de leiding bevrozen en de eigenaar meldde me dat ik moet wachten tot het terug warmer is want dat er nu veel mensen dit probleem hebben. Ook zei ze dat ik het buitenkot moet verwarmen en isoleren maar het kot zit vol kieren en spleten dus ga ik me niet kapot betalen om daar te verwarmen met een electrisch vuur.
Wat moet ik doen? Kan ik de eigenaar verplichten om iets aan deze situatie te doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 feb 2012 21:21

Aangetekend in gebreke stellen, eisen dat het waterverwarmingssysteem en watertoevoer binnen de maand na kennisname van dit schrijven op een dergelijke wijze worden geïsoleerd dat dit niet meer kan gebeuren. Dat u bij niet isolatie verplicht zal zijn deze bij vonnis bij het vredegerecht af te dwingen. Dat u ondertussen voor elke dag dat uw genot van het pand door gebrek aan warm water en bijgevolg comfort en hygiëne beperkt wordt € 7.50 van de huur zal inhouden. Dat hij indien gewenst iedere avond om 19.00 zich kan komen vergewissen van de bevroren toestand van zijn schabouwelijke installatie waarvoor hij wettelijk verantwoordelijk is.

Reclame

Terug naar “Huren”