wij wonen in een appartement op de begane vloer met een grote tuin. voordat wij hier kwamen wonen hebben wij onze 3 katten weg moeten omdat de verhuurders geen huisdieren wilde en dit ook in het contract staat. ik was hier natuurlijk kapot van, wat voor schade kunnen die beestjes nou maken. sinds deze zomer hebben wij weer twee katten. dat kwam eigenlijk omdat 1 van de poesjes mishandeld was en ik haar niet kon laten zitten. de tweede hebben wij erbij gehaald zodat hij wat meer met de andere poes kon spelen en ze minder bang zou worden. in ons huurcontract staat dat huisdieren verboden zijn. het slaat nergens op want ze maken geen herrie, krabben niet aan de deuren of muren, ze hebben de ruimte en ik ben niet meer alleen aangezien mijn man verschillende wissel diensten draait. nu willen de verhuurders ons een bedrag per maand extra laten betalen voor de katten maar liefst 40€ per kat.
dit vind ik belachelijk!
ons appartement valt bijna uit elkaar terwijl het in november 2009 pas is opgeleverd. scheuren in de muren, deuren die klemmen, stop contacten die niet goed zijn beschermd en zo de muur uitvallen, klemmende deuren naar de tuin en een verzakte achtergevel. al een aantal keer aangegeven dat dit echt niet kan en dat ernaar gekeken moet worden. nou er is letterlijk naar gekeken! geen oplossing niks! nu willen wij graag verhuizen omdat wij zoiezo naast een cafe wonen en de overlast te erg is en ook omdat de verhuurders te lax zijn! maar de verhuurders van het huisje dat wij graag willen huren verplichten ons om onze katten weg te doen! en dat zie ik totaal niet zitten want die beestjes doen helemaal niks ze maken mij alleen maar gelukkig!
kan iemand mij vertellen wat ik kan doen en wat mijn rechten zijn? iedereen heeft toch het recht op zijn eigen leven en recht op geluk? of moeten we echt leven via een contract?
zou ik dan ook geen kinderen mogen? aangezien die ook veel herrie en dingen kapot maken.