Alle punten die jij opsomt blijken voornamelijk interessant te zijn voor de verhuurder ,
- 3 maanden waarborg zonder betaling in schijven, (is in mijn ogen en die van 99% van de verhuurders nog steeds het absolute minimum wat betreft een waarborg voor een woning...)
Is interessant voor de verhuurder, maar niet wat de huurwet voorschrijft,,
- immomakelaar krijgt een éénmalig makelaarsloon bij openen verzekeringsbon,
ook alweer interessant voor de verhuurder,,, waar komt dat makelaarsloon vandaan, is Korfina nu al zeker van winst ?
- de waarborgbon kan met voor de verhuurder interessante verzekeringen zoals dubbelborg of rechtsbijstand gekoppeld zijn.
Wil dus zeggen dat ik de rechtsbijstand ga betalen van de andere partij, indien er ooit problemen zouden opduiken .
Dan toch liever de klassieke methode, daar zijn beide partijen evenwaardig , en bij betwisting wordt dan gekeken naar de huurwetgeving .
Leg me geen woorden in de mond die er niet zijn.
De rechtsbijstandsverzekering en dubbelborg worden de verhuurder aangeboden bij het sluiten van een verzekeringsbon huurder. De prijs die hiervoor wordt gevraagd staat volledig los van de bon zelf. Het is een mogelijkheid die geboden wordt en waarop de verhuurder al dan niet ingaat naargelang zijn voorkeur. Dit kost de huurder geen cent, noem het eerder gerichte klantenbinding van korfina door het aanbieden van een pakket op vrijwillige basis.
De constructie waarvan oa Korfina gebruik maakt is NIET onwettig, zij maakt gebruik van de mogelijkheden die de wetgeving biedt naast de geijkte formules. Persoonlijk zou u niet in de schoenen wensen te staan van een verzekeraar die illegale producten aanbiedt... Geloof me
Makelaarsloon is een afspraak tussen de makelaar en de verzekering net zoals deze zijn voor levens, auto, brand en talloze andere verzekeringsvormen. Dat wil absoluut niet zeggen dat u die betaalt. Bij een bankwaarborg is het wel u die de diverse "administratieve kosten" aangerekend worden....
Uw rechten blijven identiek, de huurwetgeving is immers van dwingend recht, de afhandeling van huur en de waarborg volgt identiek hetzelfde patroon.
Zoals reeds gezegd u zal voor uzelf dienen uit te maken of de vorm van waarborg opweegt tegen het niet bekomen van het pand.