Huurdersbond

Jelias
Topic Starter

Huurdersbond

#1 , 16 jan 2012 13:00

Wie is er vertrouwd met de werking van de HB? Zijn zij correct met info en krijg je echt hulp?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 jan 2012 14:01

Hun informatie is correct doch mijn inziens is de primaire hulp van de HB meer en meer aan het vervallen in brieven schrijven dan de individuele opvolging en afwerking van individuele dossiers. Ze lijken me slachtoffer van eigen succes.

huurder45

#3 , 16 jan 2012 15:37

Kort verhaal ivm huurdersbond:

Jaren geleden (+ 10 jaar) had ik ook een geschil met mijn huisbaas. Ik wou dit zo snel mogelijk afhandelen (ik was in mijn recht) en die persoon van de huurdersbond vroeg 10.000 BEF en die zou direct voor een advocaat zorgen. Ik betalen en daarna niets meer van gehoord. Dan een telefoontje naar de huurdersbond en die zeiden dat ze geen geld mogen aanvaarden. Bleek dat dienen oude vetzak een gokverslaafde was en met dat geld dus ging gaan gokken. Daarna dienen terug gezien en hem tons goed mijn gedacht gezegd.

Zo zie je, niet iedereen is te vertrouwen zelfs de huurdersbond niet (die zullen je wel lidgeld doen betalen voor de rest zullen ze je helpen met een briefje opmaken maar das ook alles)

ps. heb mijn geld wel terug gehad.

Reclame

Vandebos

#4 , 16 jan 2012 15:40

Geen enkele organisatie is bestand tegen de corruptie van haar eigen leden...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 jan 2012 15:40

Wat heeft het gedrag van het individu te maken met de 'huurdersbond'?

krisje1973

#6 , 16 jan 2012 18:31

In het verleden vrij goede ervaringen gehad met huurdersbond maar eerlijk gezegd weet ik nu via het juridsich forum veel meer dan via de huurdersbond.

2 Maandelijks krijg je hun boekje in de bus en daar staat wel wat nuttige info in. Doch deze vind je ook hier terug.

Ik kreeg zonet een brief voor vernieuwing van mijn lidmaatschap maar ga het niet meer doen.

artemis

#7 , 16 jan 2012 18:59

Voor ik dit forum kende en dat is tot voor 4 jaar geleden, heb ik als 'verhuurder' een aantal keer vragen aan de huurdersbond gesteld via mail en zonder er lid van te zijn. Tot mijn verwondering en tevredenheid heb ik toen telkenmale uitvoerig antwoord én advies gekregen :)

Terug naar “Huren”