Vorig jaar in December tekenden m'n partner en ik een huurovereenkomst voor een appartement. Het betreft hier een
contract voor een jaar, dat éénmaal kon verlengd worden voor 1 jaar en daarna automatisch een 3-6-9 contract wordt.
Dit jaar hebben we in september schriftelijk een verlening voor 1 jaar aangevraagd en eveneens gekregen.
Nu, in ons contract staat dat de lasten en provisies nihil zijn, ik ga er dus van uit dat dit betekent dat er geen kosten zijn.
Aangezien de huisbaas een schriftelijke verlening van het contract heeft goedgekeurd ga ik er eveneens van uit dat alle
inhoud van het contract nog steeds geldig is.
Nu echter laat onze huisbaas via een nota in de brievenbus weten dat ze de huur gaat aanpassen aan de index en dat ze vanaf
2012 jaarlijks een afrekening zal sturen voor gemeenschappelijke kosten. Het betreft hier kosten voor elektriciteit in gemeenschappelijke delen
en het gebruik van de lift (beiden waren bij aanvang van het contract nochtans ook al aanwezig). de gemeenschappelijke delen worden door de
bewoners zelf gepoetst, dus daar kunnen ze niks voor aanrekenen? eveneens hebben de eigenaren
van het gebouw een syndicus aangesteld omdat het appartement (nieuwbouw) na een jaar te bewonen nog steeds vol gebreken zit. Ik ga ervan
uit dat dit ons eveneens niet aangerekend mag worden?
Kan iemand mij meer info hieromtrend geven want ik had graag geweten wat onze rechten als huurder zijn en waar wij staan in dit geval...
Alvast bedankt,
prettige feesten