verhuurder maakt brievenbus open

ronaldooo
Topic Starter

verhuurder maakt brievenbus open

#1 , 02 dec 2011 00:06

sinds anderhalf jaar huur ik een apartement. nu heb ik zelf geen sleutel van de brievenbus en heb dit verschillende keren gemeld aan de verhuurder.
zij ging het laten vervangen maar ondanks niks.

nu ben ik vandaag terug gekomen omdat ik enkele dagen ben weg geweest ongeveer een week. nu zag ik dat mijn post op de vensterbank lag en dat mijn brievenbus open stond. het slotje was niet geforceerd
tevens was mijn electriciteit uitgezet.
nu hoorde ik van mijn beneden buur dat de eigenaar de bus had open gedaan en de post er uit had gehaald. met het verhaal van de brievenbus zit te vol
nu heeft hij opeens wel een sleutel terwijl hij eerst beweerde er geen te hebben.

Moet wel zeggen dat ik al sinds een tijdje een probleem heb met hem en ik nu gewoon schrik heb dat hij er iets heeft uitgenomen bv een âfhaal bericht van een aangetekend schrijven.

Nu ben ik van plan om morgen gelijk dit slotje te vervangen zodat hij er niet meer in kan.

wat kan ik nog meer doen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 dec 2011 00:20

mag u doen.
Elektriciteit afgezet? dus de hoofdschakelaar?
Woont de huisbaas daar ook?

Vandebos

#3 , 02 dec 2011 00:21

Verhuurder aangetekend:

- op de hoogte brengen van de uw vaststelling,
- hem er vriendelijk aan herinneren dat onderscheppen van andermans post bij wet correctioneel vervolgbaar is,
- dat u hem middels dit schrijven aansprakelijk houdt mocht in de nabije toekomst blijken dat u briefwisseling u bezorgd tijdens de periode van ../../.... tot ../../.... niet ontvangen heeft,
- dat u om uw rechten te beschermen dan ook verplicht bent hiervan aangifte te plegen,
- dat u nu reeds anderhalf jaar vraagt om een sleutel van de postbus doch hij steeds beweerde er geen van te hebben en de nodige vervanging ging laten verrichten,
- dat u gelet op deze inbreuk het slot van de brievenbus zal vervangen en bij het einde van de huurovereenkomst het oude slot zal terug plaatsen,
- dat bij een volgende vaststelling van een dergelijke schending of het afsluiten van stroom in afwezigheid strafklacht zal indienen.

U sluit af met "enkel voor de goede orde en om kennisname te garanderen wordt dit schrijven u aangetekend en per gewone post bezorgd."

Met vriendelijke groeten uiteraard.

Reclame

Terug naar “Huren”